Már elérhető a Vodafone Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációjának két újítása, melyek a koronavírus miatt kialakult helyzetben segítik a lakosságot. Az egyik a Koronavírus információ gomb, amely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldalára. A másik lényeges és a jelenlegi helyzetben rendkívül hasznos újítás, hogy az applikáció a fontos és aktuális információkról mostantól push értesítésekkel is tudja tájékoztatni használóit. Az újítások a Tigra Informatikai Csoport támogatásával és részvételével valósulhattak meg.
A koronavírus miatt kialakult helyzetben két fontos újdonság került az ÉletMentő applikációba, amelyet egyébként a 2 hónappal ezelőtti indulása óta több mint 450 ezren töltöttek már le. Az újítások egyike a Koronavírus információ gomb, mely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldalára , így ez a fontos információs oldal mostantól közvetlenül elérhető az ÉletMentő applikációból.
A másik hasznos újítás, hogy az applikáció ún. push üzenetek vagy értesítések formájában el tudja küldeni a legfrissebb létfontosságú információkat azoknak, akik letöltötték az ÉletMentő alkalmazást. Ehhez feltétlenül szükséges, hogy a felhasználók az ÉletMentő applikáció letöltésekor engedélyezzék, hogy az alkalmazás értesítéseket küldjön. Aki már korábban letöltötte az appot, annak telefonja Beállítások menüjében két dolgot kell engedélyeznie az ÉletMentő applikációra vonatkozóan: a frissítések automatikus letöltését és az értesítéseket.
„A Vodafone Magyarországnál azon dolgozunk, hogy minden tőlünk telhető módon támogassuk Magyarországot a koronavírus miatt kialakult rendkívül nehéz helyzetben. Ebben az időszakban kiemelt fontosságú az információszerzés, így ebben is szerettük volna segíteni mind a hatóságokat, mind a lakosságot. Éppen ezért arra ösztönözzük a lakosságot, hogy ha még nem tették meg, töltsék le az ÉletMentő alkalmazást saját maguk és szeretteik telefonjára is.” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
A push üzenetek azok az okostelefonokon felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból, jelen esetben az ÉletMentő app-ból érkeznek. Előnyük, hogy a felhasználó akkor is megkapja ezeket a fontos üzeneteket, ha éppen nincs megnyitva telefonján az alkalmazás vagy épp nem használja telefonját. Az Országos Mentőszolgálat mindenkinek ajánlja az értesítések engedélyezését, hiszen így lényeges üzenetek, figyelmeztetések juthatnak el a felhasználóhoz.
„Az ÉletMentő applikáció elsődleges célja az, hogy megkönnyítse a segélyhívást úgy, hogy a mentők gyorsan, sok információhoz juthatnak. A frissítés révén az alkalmazás olyan új funkciókkal bővül, melyek közvetve szintén az életmentést szolgálhatják.” – emelte ki Dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.
Az ÉletMentő applikáció 2020 januárjában indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat együttműködésében. Az applikáció célja elsősorban az, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegye a segélyhívást. Az alkalmazásban a felhasználó előre feltöltheti egészségügyi adatait, és ezek az adatok a segélyhíváskor azonnal megjelennek a diszpécser monitorján. Szuperpontos helymeghatározó rendszere pedig abban segít, hogy akkor is gyorsan megtalálják a bajbajutottat, ha az például nem tud pontos címet mondani.
Az applikációt az indulás óta eltelt alig 2 hónapban több mint 450.000-en töltötték le és közel 2500 segélyhívás érkezett ezen keresztül, amiből 680 tényleges ellátást igénylő eset volt.