Körkép a Fekete Péntekről

Hírek

A webáruházak idén is komoly akciókkal készülnek, de számos más vevőcsalogató elemet is bevetnek a CSR-tól a mobilapplikációkig.

A webáruházak idén is komoly akciókkal készülnek, de számos más vevőcsalogató elemet is bevetnek a CSR-tól a mobilapplikációkig. November 25-én még kedvezményes piackutatási adatokat is vásárolhatunk majd.

Az idén november 25-ére eső és a karácsonyi vásárlási láz nyitányának tekinthető Black Friday hagyománya egészen a 30-as évekre nyúlik vissza. Manapság is használt nevét azonban csak 1961-ben kapta a philadelphiai rendőrségtől, akiket a vásárlási láz okozta káoszban számos közlekedési balesethez riasztották. A hazai webáruházak idén is jelentős akciókkal készülnek.

A tavalyihoz képest valamelyest többen terveznek vásárolni az idei Black Friday alkalmával, derül ki a Media Markt és az NRC Marketingkutató közös, reprezentatív felméréséből. Idén 27% válaszolta azt, hogy valószínűleg vásárolni fog műszaki cikkeket az akció során, míg 2015-ben ez az arány valamennyi termékkategóriára együttesen kérdezve (nem csak műszaki cikkre) sem érte el ezt az arányt. A vásárolni szándékozók többsége kisebb összeg elköltését tervezi ezen a napon, a vásárlást valószínűsítők 53%-a 20.000 Ft alatti vásárlást tart elképzelhetőnek, átlagosan pedig 27 000 Ft-ot terveznek műszaki cikkre áldozni. A budapestiek az átlaghoz képest valamelyest többet: 37 000 Ft-ot költenének. Az akció iránt érdeklődők többsége magának tervez vásárolni a Black Friday promóció keretében. A Media Markt webáruházban már november 18-án lehetőség lesz kedvezményesen vásárolni, november 25-én pedig az áruházak is csatlakoznak az akcióhoz.

A Fashion Days divatportál idén harmadik alkalommal készül a Black Friday-re. A 2015-ös Black Friday értékesítése 40%-kal haladta meg az előző évit, és a webshopra irányuló forgalom tavaly kilencszer nagyobb volt az átlagosnál. A divatportál a tavalyi 250 ezer eladott terméket alapul véve idén közel 700 ezer divattermék leárazására készül. Emellett Magyarországon a Fashion Days mobilapplikáción keresztüli rendelések száma évről-évre nő (most már a rendelések 43 százaléka érkezik mobilról). Erre a tendenciára építve idén előbb indul majd a Black Friday az applikációkon. Így a webes és a mobilalkalmazásokon keresztüli vásárlás aránya akár meg is fordulhat.

Az Euronics Műszaki Áruházlánc is hatalmas akciókkal készül, ráadásul három napon keresztül.

„Tavaly ezen a napon bonyolítottuk 27 éves történetünk során a legnagyobb napi forgalmunkat, és idén is hasonló sikerre számítunk. Ennek érdekében a webshopunk mellett 65 üzletünkben 650 szakértővel is várjuk a vásárlókat, ráadásul nemcsak 25-én pénteken, hanem 26-án szombaton és 27-én vasárnap is, tartva a kedvezményeket, amik a 70%-ot is elérhetik. Másik különleges ajánlatunk, hogy a Black Friday alatt kínálunk majd 20 hónapos ingyen hitelt, így az akciós termékekhez még kedvezőbben tudnak hozzájutni a vásárlók” – mondta el Fajcsi Róbert kereskedelmi ügyvezető igazgató.

Az eMAG idén is az év legjobb akciós ajánlataival várja a vásárlókat a Black Friday esemény során, november 25-én. A Millward Brown legfrissebb, eMAG Black Friday akcióval kapcsolatos hazai kutatása szerint a magyar vásárlók többsége kis háztartási gépekből (porszívók, turmixgépek, konyhai robotgépek, stb.), valamint a nagy háztartási gépekből (sütő, hűtő, mosogatógép, mosógép, stb.) fog választani.

Emellett az akció másnapján az online áruház és a NOÉ Állatotthon közösen hirdeti meg az első eMAG Black Cat Day-t, a fekete állatok örökbefogadó napját, amivel a szervezők szeretnék felhívni a figyelmet a fekete állatokra, amelyek az előítéletek és babonák miatt világosabb színű társaikhoz képest nehezebben találnak otthonra. A tévhitek eloszlatása érdekében az első, hagyományteremtő eMAG Black Cat Day-re november 26-án, délelőtt 11 órától délután 13 óráig várják az érdeklődőket az állatotthon telephelyén. Az eseményhez kapcsolódva az online áruház az eMAG Magyarország Facebook oldalon figyelemfelhívó adománygyűjtő kampányt indít, amely november 25-én éjfélkor zárul. A Facebook felhasználóknak a Dante nevű kölyökmacska fotóját kell lájkolniuk vagy megosztaniuk, ha segíteni szeretnének a NOÉ Állatotthon többi lakóján is, hiszen az eMAG félmillió forintot adományoz az állatotthonnak 5000 lájk és/vagy megosztás elérését követően.

A GfK magyarországi leányvállalata idén először kapcsolódik be a Black Friday akcióba. Ennek keretében november 25-én 0:00 és 23:59 között a magyar fogyasztóról és vásárlási szokásairól átfogó képet nyújtó információkat kínál jelentős kedvezménnyel: a digitális fogyasztóról, a napi cikkek fogyasztóiról, a magyar fogyasztó márkaválasztási, vásárlási, valamint étkezési szokásairól, bankolási és biztosításkötési hajlandóságáról, valamint prioritásairól szóló tanulmányok lesznek kedvezményesen elérhetők. A GfK továbbá egy külön összeállítást szentel és kínál most jutányosan az ezüstgenerációban rejlő piaci potenciál elemzésének.

A Neo Interactive által indított HelloBlackFriday.hu oldalon november 18-ától egészen november 30-ig elérhetőek e-kereskedők és hagyományos boltok Black Friday akciói.

„Hogy mi az a HelloBlackFriday? A neo válasza a Black Friday őrületre. A Black Friday mostanra fontos igazodási pont a karácsonyi időszakban a kereskedők és a vásárlók számára egyaránt, ezt mi sem hagyhattuk figyelmen kívül, hiszen évek óta dolgozunk az online vásárlás és a biztonságos fizetési módok népszerűsítésén. Ez utóbbi törekvés jegyében rendezzük meg 2010 óta minden évben az Internetes Vásárlás Napját, 2015 óta az Internetes Vásárlás Hetét, idén pedig a HelloBlackFriday-t megelőzően GyerekPéntek néven is rendeztünk egy rendkívül sikeres akciós napot” – mondta el Soós Gergely, a Neo Interactive alapító-ügyvezetője, az események ötletgazdája.

A recept majdnem ugyanaz, mint a 2010 óta minden évben megrendezett Internetes Vásárlás Napja esetében: a neo létrehozta a HelloBlackFriday.hu központi oldalt, amelyen elérhetővé teszi a kereskedő partnerei Black Friday akcióit, majd egy médiakampánnyal tereli a site-ra az érdeklődőket. A HelloBlackFriday.hu stratégiai médiapartnere a Startlap. Az oldal kialakítása során fontos szempont volt, hogy az akciók a címkézés és a kategorizálás révén jól kereshetőek legyenek.

Az Extreme Digitalnál egy héttel korábban, november 18-án szervezték meg az akciót. Az átlagosnál magasabb, 35 ezer forint feletti átlagos megrendelési értéknek köszönhetően náluk negyedével múlta felül a tavalyi fekete péntek forgalmát a Black Friday. A szokásos slágertermékek (okosmobil, konzol) mellett az idén a hőszivattyús szárítógép és egy ultra-HD televízió volt az akciós nap két rendkívül kedvelt terméke.

Az elmúlt hétvégét követően a Telekom újabb három napos Black Friday akciót tart 2016. november 25-27-e között. A hétvégére különösen kedvező áru okostelefonokkal, tartozékokkal, a zenehallgatáshoz használt kiegészítőkkel és televízió készülékekkel is készül a telekommunikációs cég. A vállalat az első Black Friday hétvégéhez hasonlóan a második akciós hétvégén is a speciális Vidd el most, és kezdd el fizetni 2 hónap múlva konstrukcióval, valamint online vásárlás esetén ingyenes kiszállítással kínálja termékeit.

„Ügyfeleink igényeire válaszolva döntöttünk úgy, hogy nemcsak speciális fizetési konstrukcióval készülünk a következő akciós hétvégére, hanem azzal is, hogy a kedvezményes ajánlatokat már nemcsak online, hanem a Telekom Black Friday akcióinak sorában most először a vállalat üzleteiben is elérhetővé tesszük” – mondta el Pereszlényi Zoltán, a vállalat Ügyfél és csatorna kapcsolatmenedzsment igazgatója. „Emellett idén először a Facebook oldalunk közösségét is bevontuk a hétvége akciós kínálatának kialakításába: követőink két gyártó okostelefonjára, a Samsung és Huawei 2-2 csúcsmodelljére adhatták le voksaikat. A legtöbb szavazatot kapott két készüléket pedig szerepeltetjük majd a pénteken induló Black Friday akciónk kínálatában.”

Közép-Európa egyik legnagyobb használtautó-kereskedője, az AAA AUTO is az év legnagyobb árleszállításával készül a péntek-vasárnap közötti időszakra. Egyes autók ára akár 999 ezer forinttal is zuhanhat náluk.

SOCIAL MEDIA