A Big Picture 2026 konferencia előtt meghatározó televíziós vezetőkkel készítettünk kisinterjúkat, amelyek először a Márkamonitor 2025/3-4. számában jelentek meg. A beszélgetéseket online is hozzáférhetővé tesszük. Mai interjúalanyunk Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese.
Márkamonitor Egyik szemed a lineáris műsorokon, a másik a streamingen? Az előbbi területen negyedszázados tapasztalatod van, az utóbbi még viszonylag újnak számít a hazai piacon. Tanulnod kellett a streaming logikáját, vagy elég volt, hogy folyamatosan figyeled a nemzetközi trendeket?
Kolosi Péter Ez egy olyan tanulási folyamat, ahol a helyi közönség igényei és a nemzetközi tapasztalatok összeérnek, és ebből születnek meg azok a megoldások, amelyek a jövő médiapiacát formálják. Egyáltalán nem volt elég tehát, tanulni kell folyamatosan, hiszen a saját streamingünkről sokkal több adatot látunk, mint a nemzetközi példákból. Ráadásul nem teljesen biztos, hogy minden pont ugyanúgy működik Magyarországon, lehetnek ugyanis kisebb eltérések a piacok között.
MM Január óta az RTL számára is a 18–59-es korosztály a fő célcsoport. Teljesültek az ezzel kapcsolatos várakozásaitok?
KP Ez nem várakozás kérdése: a magyar lakosság korfája változott, úgyhogy ezt most – és nem korábban – kellett meglépni. Az RTL mindig a realitásból indul ki: üzletileg és tartalmilag is az a fontos, hogy ott legyünk erősek, ahol a számunkra fontos közönség van.
MM Erősen indítottátok a szeptembert, olyan jól bevált formátumokkal, mint az X-Faktor, Az Árulók, a Házasodna a gazda. Elégedett vagy az őszi szezon első heteivel?
KP Kifejezetten elégedett vagyok. A lineáris nézettsége és a streaming használata szempontjából is. Ma ugyanis már a streaming is nagyon komoly számokat hoz, a Nyerő Párost például már a nézők 30 százaléka az RTL+-on követi. Olyan műsorokkal indult a szeptember, amelyek meghatározzák és formálják a közbeszédet, mint például a Nyerő Páros vagy a Sztárbox. Ezek a tartalmak a számok mellett beszédtémává válnak, és azt gondolom, hogy ma már csak így lehet sikeres egy műsor.
MM A programingnak meg kell találnia az egyensúlyt a megszokott, népszerű tartalmak és az újdonságok között. Van arra valami „mágikus szám”, hogy milyen legyen a bevált, megszokott sikerműsorok és az újdonságok aránya?
KP Ma, amikor nagyon sok helyről nagyon sok tartalmat ér el a néző, fontos, hogy folyamatosan kapjon új ingereket is. Így ma sokkal nagyobb a jelentősége a folyamatos fejlesztésnek, mint korábban. Persze vannak állócsillagok, mint például az X-Faktor vagy akár a Sztárbox és Az Árulók. A kulcs az, hogy az RTL mindig képes legyen a biztonságos, jó értelemben vett megszokottság mellé új élményeket tenni: egyszerre megadni a nézőknek azt, amit szeretnek és elvárnak, miközben merünk kockáztatni, új formátumokat behozni, illetve olyan tartalmi és technológiai innovációkat kipróbálni, amelyekről másnap az egész ország beszél. A megszokott stabilitás mellett ott van a frissesség és a merészség, amely minden szezonban képes újra meglepni a közönséget, és ezzel az RTL valóban alakítja a közbeszédet.
MM Az X-Faktor még mindig elnyűhetetlen?
KP Nagyon úgy tűnik! Tavaly megújult, idén pedig régi fényében tündököl. Továbbra is messze ez Magyarország legnézettebb tehetségkutatója. A fiatalok körében kiemelkedően erős, streamingen is kimagasló eredményeket hoz, és vásárlóerőben komoly előnyt jelent, mindez pedig azt bizonyítja, hogy az RTL tartalmai népszerűségük mellett üzletileg is stabil márkaépítő erőt képviselnek.
MM Fülig Jimmy örökbecsűje szerint nem lehet minden pofon mellé forgalmi rendőrt állítani. Kamerát viszont lehet, sőt érdemes, a Sztárbox folytatja diadalútját. Van még elég olyan sztár Magyarországon, aki nincs tele kék-zöld foltokkal?
KP Megígérhetem, hogy ha majd nem tudunk kiállítani elég érdekes szereplőgárdát, pihentetni fogjuk a Sztárboxot. Az elmúlt három évben (az ideit is beleértve) összesen 91 híresség bokszolt, bokszol nálunk. Ez a műsor pont azért lett talk-of-the-town jelenség, mert a sztárok is kilépnek a komfortzónájukból, és a közönség ezt hitelesnek, őszintének érzi.
MM Minden játékban nagy kockázat, hogy a versenyzők sokat tanulnak az előző évadokból, elvész az izgalom. Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban hogyan tudja fenntartani a szükséges feszültséget?
KP Minden évad nagyon más, ezt készítőként is abszolút érezzük. A játék ad egyfajta keretet, de a konkrét történések nagyon izgalmasak és egyediek. Attól, hogy egyszer láttam egy krimit, még érdekel a következő is, hiszen önálló történetekről van szó. A formátum titka éppen az, hogy a váratlan emberi reakciók viszik előre a történetet, és ez mindig frissen tartja a műsort.
MM Már nézhető a Bróker Marcsi sorozat. Lesz akkora durranás, mint amilyen A Király volt nemrég?
KP Minden esélye megvan rá, hiszen nagyon jól sikerült a sorozat, és már eddig is sokan követték az RTL+-on. Ráadásul a Bróker Marcsi nemcsak fikció, hanem társadalmi lenyomat is: egy olyan emberi és kortörténet, amely sokak emlékezetében él, és most új formában válik közös történetté.
MM Hamarosan nyit a Big Picture 2026, sokat megtudunk majd a jövő évi műsoraitokról. Változnak az arányok a három hagyományos nagy műfaj – fikció, vetélkedő, show-műsor – között? Melyik lesz a domináns?
KP Feltétlenül beszélnék egy negyedik műfajról is, ami a reality. A négy műfaj közötti arányok ugyan időről időre valóban változnak, de egyik nélkül sincs igazán televízió. Fontos a hír és a sport is. Az RTL stratégiája mindig az, hogy ezekből az építőkockákból olyan portfóliót rakjon össze, amely egyszerre szólít meg különböző generációkat és hirdetői igényeket. A hírekben a hitelesség, a show-műsorokban a közösségi élmény, a streamingben pedig a szabadság és a rugalmasság biztosítja, hogy minden célcsoport megtalálja a maga történetét és élményét.
MM Közel az év vége, nemsokára dolgozni kezd a Televíziós Újságírók Díja zsűrije is. Melyek azok az idei műsorok, amelyekre nagyobb összegben fogadnál a márciusi gála előtt?
KP Szerintem nagyon sok nagy esélyes lesz. Van két új fikció: Bróker Marcsi és Pokoli rokonok, van nagy reality: Pandora, visszatérő nagy show-műsor: Csillag Születik, game show: Tizenkét okos ember. Azaz gyakorlatilag nem lesz olyan kategória, amelyben ne indulnának jó esélyekkel a műsoraink. Ez jól mutatja, hogy az RTL egyszerre tud erős lenni a klasszikus műfajokban és az új formátumokban is, ez a popkulturális hatás, amit az elmúlt 28 évben felépítettünk.
![]()
Ez az interjú eredetileg a Márkamonitor 2025/3-4. számában jelent meg.
