A legjobb kommunikációs gyakorlatokat díjazó verseny magyar főzsűrije tizenkilenc kampányt díjazott, a nemzetközi zsűri pedig egy arany, egy ezüst és egy bronz díjat osztott ki.
Idén a storytelling és az issue management kategóriákban osztották ki a legtöbb díjat, ami azt mutatja, hogy az iparágban nagy hangsúly került a hatásos narratívákra és kommunikációs stratégiákra.
Az Év Ügynöksége díjat a Noguchinak ítélte a zsűri, a kategóriák feletti, összesített fődíjat pedig az ACG Pro nyerte el, „Bright Sky” nevet viselő kampányával.
Az év kiváló szakemberének kivételes teljesítménye és hivatástudata elismeréseként Romet-Balla Ágnest, az SOS Gyermekfalvak alapfejlesztési-értékesítési és kommunikációs igazgatóját választotta a zsűri. Az Utánpótlás díjat Mechiat Zina, az Uniomedia média-igazgatója kapta.
„Minden korábbinál jobban megmozgatta a PR szakmát az idei PREXA: soha ennyi pályázat nem érkezett, az előzsűri népesebb és aktívabb volt, mint valaha, és a több mint 40, shortlist-re jutott pályamű élő bemutatója valóságos szakmai ünneppé változott. A pályázók aktivitásában, a pályázatok színvonalában, az előzsűri és a zsűri tagjainak kíváncsiságában és az értékelő beszélgetések minőségében egy ambiciózus, a saját értékteremtő erejében magabiztos szakma tükröződött” – mondta Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője, az MPRSZ alelnöke, a zsűri idei elnöke.
„Szövetségünk egyik legfontosabb célja, hogy jó szakmai gyakorlatok követésére ösztönözze iparágunk szereplőit. A PREXA is ehhez járul hozzá, az elő- és az élő zsűrizés is valódi versenyhelyzetet teremtett. Különösen büszke vagyok, hogy a nemzetközi kategória is egyre fontosabb – mert ez lehet az előszobája a külföldi elismeréseknek, illetve rajtuk keresztül tudjuk megmutatni a hazai szakmát egy nemzetközi közönségnek” – mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
Díjazottak:
A díjazottak és a shortlistre kerültek is pontot kapnak az APEX PR Toplistán.
Fődíj: Bright Sky
Pályázó: ACG Pro
Megbízó: Vodafone Magyarország Alapítvány
Év ügynöksége: Noguchi
Év PR-szakembere: Romet-Balla Ágnes
Utánpótlás Díj: Mechiat Zina
Nemzetközi kategória:
Arany:
Help Us Find You!
Pályázó: Lounge Group | Megbízó: Magyar Posta
Ezüst:
Cashfree zone
Pályázó: Uniomedia | Megbízó: Mastercard
Bronz:
Songs unite – Songwriters’ Day 2022
Pályázó: Próbakő Kommunikáció | Megbízó: Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület
Storytelling kategória:
Ezüst:
A Király zarándoklat
Pályázó: RTL
Bronz:
T Phone LIVE! kincsvadászat
Pályázó: Uniomedia Communications | Megbízó: Aegon Magyarország
Általános hírnévmenedzsment kategória:
Arany:
Az agrárkarrier élményalapú repozicionálása a Z- és α-generáció körében
Pályázó: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Issue management kategória
Bronz:
Együtt az utakon
Pályázó: Morpho | Megbízó: Suzuki
Mi a közös Debrecenben, Pannonhalmában és a Nespresso-ban: A kávézacc
Pályázó: Next9 Communications | Megbízó: Nestlé Hungária
PR vezérelt integrált kampány kategória:
Arany:
„Hogy fiad méltó legyen” – A kulturális emlékezet formálása A TIZENÖTÖDIK című musical PR-kommunikációs kampányán keresztül
Pályázó: Salt Communications Kft. | Megbízó: Madách Színház
Ezüst:
A dal összeköt – Dalszerzők Napja 2022
Pályázó: Próbakő Kommunikáció | Megbízó: Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület
Belső kommunikáció kategória:
Arany:
„Köszönjük, hogy kapcsol! – CIP program a DDC-nél”
Pályázó: FERLING Kft. | Megbízó: Duna-Dráva Cement Kft.
Ezüst:
Többgenerációs kollégákkal ünnepli az apák napját a Dreher Sörgyárak (átsorolva Belső kommunikáció kategóriából)
Pályázó: Noguch i| Megbízó: Dreher Sörgyárak Zrt.
B2B kampány kategória:
Arany:
Bright Sky
Pályázó: ACG Pro | Megbízó: Vodafone Magyarország Alapítvány
Ezüst:
Fények és gépek – B2B vállalati hírnévépítés különleges rendezvényekkel
Pályázó: FERLING | Megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.
Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória:
Arany:
Legyen a színház mindenkié!
Pályázó: ACG Pro | Megbízó: Vodafone Magyarország
Ezüst:
Az emberi oldal
Pályázó: Noguchi | Megbízó: Profession.hu
Pro bono kategória:
Arany kapott:
Üres asztalok – Valentin-napi kampány
Pályázó: Wavemaker | Megbízó: Budapest Pride és Háttér Társaság
Kis költségvetésű (1 M Ft alatti) kategória:
Arany:
Én is CallCenteresként kezdtem
Pályázó: eSense Nyrt.
Bronz:
„A szex jó dolog – gyakorlati tanácsok: hogyan ne legyél nemibeteg!”
Pályázó: Vágyaim.hu
Építőipar, ingatlan kategória:
Ezüst:
Kontár térkép és Építőiparibizalmi Index 2022.
Pályázó: Mapei Kft.
Közigazgatás, kormányzati, állami intézményi kategória:
Bronz:
5 nap, 5 vers
Pályázó: Lounge Group | Megbízó: Szerencsejáték Zrt