Kiben bízik a lakáseladó?

Hírek

Minden harmadik tulajdonos kizárólagos megbízást adott az ingatlanközvetítőknek lakása értékesítésekor – derült ki az OTP Ingatlanpont reprezentatív felméréséből. Bár még mindig rossz a közvetítők megítélése, de a biztos hátterű ingatlanirodák miatt nő a bizalom.

A mai napig rendszeresek az online ingatlanhirdetésekben az „Ingatlanosok kíméljenek!” és ehhez hasonló kérések a tulajdonosok részéről. Idő kell még ahhoz, hogy az ellenérzéseket a pozitív vélekedés váltsa fel, de a tendencia bíztató. Az OTP Ingatlanpont és az NRC Marketingkutató felmérése szerint az elmúlt évben a lakáseladók 57%-a szakemberhez fordult értékesítési megbízással. A robbanásszerűen megnövekedett kereslet és az ingatlanárak szárnyalása miatt persze sokan gondolhatják azt, hogy szinte órákon belül elkel a lakásuk, nem kell ehhez szakember. Igazuk is lehet, de messze nem biztos, hogy a legjobb áron!

„Az ingatlanközvetítő kollégák rendelkeznek azzal a háttérrel, információval, tapasztalattal, amellyel megfelelően tudnak árazni. Rendszeresen találkozunk azonban olyan ügyfelekkel, akik több millió forinttal alá- vagy túlbecsülik lakásuk értékét, amely kedvezőtlenebb vagy jóval hosszadalmasabb adásvételhez vezethet. Az olyan kiterjedt hálózattal rendelkező cégek, mint amilyen mi is vagyunk, az eladók mellett rengeteg vásárlóval is kapcsolatban állnak. Ennek köszönhetően sokkal könnyebb piaci áron, megfelelő vevőt találni.” – mondja dr. Szabó Márta, az OTP Ingatlanpont hálózatirányítási és fejlesztési vezetője.

Visszajelzések azt mutatják, hogy a lakást eladók és -vevők kifejezetten elégedettek az ingatlanközvetítő szakemberek munkájával. A felmérés szerint a kizárólagos megbízást választók közül ötből négyen sikerrel értékesítették ingatlanukat a szakemberek segítségségével. Ugyanez az arány az online ingatlanportálok felhasználói esetében csupán 66%. Az ingatlanok iránti kereslet és a négyzetméterárak növekedése előreláthatóan még évekig eltarthat, ezért a jövőben még nagyobb szerep hárulhat az ingatlanközvetítőkre.

SOCIAL MEDIA