A Márkamonitor e heti adásában Kelemen Zsolt, a Lounge Group digitális vezetője lesz a vendégünk. A beszélgetés ezúttal a social media körül forog.
A social media ma már a mindennapjaink része, úgy érezzük, mintha mindig is az lett volna. Pedig maga az internet (pontosabban annak a „civil” formája) is alig húsz-egynéhány éve áll a nagyközönség rendelkezésére, a social media különböző formái pedig (a közösségi hálózatok, a blogolás, a wikik,) bő másfél évtizedes múltra tekintenek vissza. Kis történelmi áttekintéssel kezdünk, mi tekinthetünk social mediának, és mi nem az?
A világon uralkodó nagy platformok értelemszerűen globálisak. Mennyi esélye van velük szemben egy-egy lokális platformnak? És ha a platform globális, a felhasználók viselkedése is hasonló más-más országokban? Hogyan használják a social mediát mondjuk nálunk és az Egyesült Államokban? Hasonlóságok és különbségek a Lounge Group tavaly kutatás alapján. Hol tájékozódunk, milyen forrásokból tájékozódunk? Hogyan alakul egymáshoz képest a tévé és az internet szerepe? A social media okozhat olyan függőséget, mint az alkohol vagy a szerencsejáték?
Megnézzük, hogy áll nálunk a legfontosabb szakmai platform, a LinkedIn, kik használják, mire használják itthon, mik a legkiemelkedőbb topikok, hogyan alakulnak a felhasználói számok? Tényleg csak a fehérgalléros munkavállalók vannak fönt?
A műsor végén kitekintünk a 2021-es évre is, milyen trendek várhatóak a szakember szerint? Hogyan alakulhat a legnagyobb platformok helyzete? Facebook, Instagram, Tiktok, Youtube… van még bennük növekedési lehetőség? Velünk maradnak az influencerek, a celebek? Tovább növekszik a videós tartalmak aránya? Hol és hogyan fogunk kampányolni? A hagyományos televízió nagyot nőtt a covid miatt, vajon visszaelőzheti a social mediát?
Hangoljatok este 7-kor a 90.9 Jazzy rádióra!
A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adásokat itt találod meg podcast formájában.