A cél a nemzetközi első hely a gyorsétkeztetési piacon – vagy az adóoptimalizálás.
A Burger King Worldwide Inc. és a Tim Hortons Inc. megerősítette, hogy közös céget terveznek létrehozni, kanadai központtal. Az egyesített vállalat évi 22 milliárd dolláros rendszerbevételével, valamint 100 országban 18.000 étteremmel a világ harmadik legnagyobb gyorsétkeztetője lenne, de a Burger King nemzetközi tapasztalatát kihasználva a Tim Hortons is terjeszkedést fontolgat, így akár a piacvezető helyre is törnének.
A két márka önállóan működne tovább, míg a vállalati szolgáltatásokat egyesítenék, a legjobb gyakorlatokat pedig megosztanák egymással. A közös cégben a Burger King többségi tulajdonosa, a 3G Capital rendelkezne többséggel.
Az Index cikke szerint az egyesülés – és a Kanadába költözés – valós oka az adóoptimalizálás, hiszen az Egyesült Államokban 40%, míg Kanadában csupán 15% a társasági adó kulcsa.
Az 1964-ben alapított Tim Hortons Kanada legnagyobb gyorsétterem-hálózata és egyik legismertebb fogyasztói márkaneve. 4546 étterméből 3630 az anyaországban, 866 az USA-ban, 50 pedig a Perzsa-öböl térségében található. Étlapján kávékülönlegességek, teák, házias levesek, friss szendvicsek és frissen sütött pékáruk – fánk (a képen), muffin, bagel, croissant, sütemények – találhatóak.