Kategóriaújdonság a hazai FMCG-ben: a csomagolás mint üzleti stratégia a Sütemény Jégkrémnél

Hírek

A Bocco d’Oro új Sütemény Jégkrém kollekciója nemcsak termékújdonság, hanem piaci innováció is. A csomagolás tervezésénél a SOLID agency nem esztétikai kiindulópontból, hanem szigorúan üzleti célokból dolgozott: a design kutatásalapú, tesztelt és a fogyasztói döntési szempontokhoz igazított rendszerként született meg.

 

A hazai FMCG-piacon ritka, hogy valóban új kategória jelenjen meg. A Bocco d’Oro Sütemény Jégkrém kollekciója ilyen újdonság: félig sütemény, félig jégkrém, ikonikus magyar desszertek újragondolása. A siker azonban nem csak az ízvilágon múlik – a termék piaci pozícionálását nagyban meghatározza, hogyan jelenik meg a polcokon.

A csomagolás stratégiai jelentősége már a projekt elején világossá vált. A SOLID agency usage & attitude kutatással indította a folyamatot, amely többek közt feltárta, hogy milyen perszónák, milyen igényekkel és milyen alkalmakra vásárolnák az új típusú jégkrémet.

Az insightok keretet adtak a tervezésnek. A több koncepcióból álló designfolyamat fókuszcsoportos teszteléseken keresztül finomodott, a végső verzió minden eleme – az illusztrációk, a betűtípus, a színek, a front badge elhelyezése és mérete – közvetlen kreatív reakció a tűpontos vásárlói visszajelzésekre. Így a csomagolás nem pusztán szép, hanem funkcionális is: oldalról, felülnézetből, sőt rendezetlen polcképeken is azonnal felismerhető, beazonosítható.

Ez a fajta tervezés jól illeszkedik az ügynökség szemléletéhez, miszerint a packaging nem pusztán díszítőelem, hanem stratégiai döntések vizuális leképezése és üzleti eszköz: ezesetben támogatja az impulzusvásárlást, erősíti a prémium, de elérhető ár-érték arány percepcióját, és hosszú távon a márkaépítést is.

 

SOCIAL MEDIA