A Starbucks 2020-ban gyorsan alkalmazkodott a járvány okozta helyzethez, és a rendelkezésre álló erőforrásaival támogatta a frontvonalban küzdőket. A 29 üzletben elérhető érintésmentes házhozszállítást választó vendégek száma az év végére megnégyszereződött. Az egészségügyi intézményeket a vállalat március 20. óta támogatja kávéadománnyal. A Starbucks idén számos kreatív és egyedi kezdeményezésével vendégeivel és partnereivel közösen ünnepli a sokszínűséget és további intézkedéseket tesz a fenntarthatóbb jövő kiépítéséhez.
A 2020-as évben a vállalat bejelentette az erőforrás-pozitív jövőről szóló több évtizedes vízióját, amelynek célja, hogy többet adjanak vissza a bolygónak, mint amennyi erőforrást felhasználnak. A hosszútávú stratégia számos elemét valósította meg, és hozta el a gyakorlatba a Starbucks.
Egy fenntarthatóbb jövőért
Az elmúlt évben több, növényi alapú menü-opció is elérhetővé vált a vendégek számára, mint a gyorsan nagy népszerűséget szerző Vegán Pumpkin Spice Latte, vagy az ünnepek kedvenc ízei, mint a Vegán Toffee Nut Latte és a Vegán Gingerbread Latte.
A kávézólánc számára a kezdetektől kiemelten fontos a környezettudatosság és az ökológiai lábnyom csökkentése, éppen ezért a többször használatos poharakra 2019 eleje óta kiemelt hangsúlyt fektet. A reusable cup környezetbarát kávéélményt kínál a vendégek számára, amely használatát különböző akciókkal, kedvezményekkel igyekszik bátorítani a Starbucks. A járványhelyzet alatt a vállalat érintésmentes kiszolgálást vezetett be az üzleteiben, amely során a vendég egy bögrébe helyezi a reusable cup-ot vagy a termoszt, a barista pedig kizárólag a bögre fülét érinti és így készíti el az italt. Augusztus végétől, szintén a műanyag elleni harc nevében, a Starbucks újfajta, szívószálmentes fedővel várja a kávézni vágyókat Magyarországon.
A kávézólánccal debütált a környezettudatosság jegyében létrejött Sobras! applikáció, amelynek köszönhetően 2020 december 1-től az alkalmazáson keresztül már bárki lefoglalhat csomagot a kávézólánc bizonyos üzleteiből, hozzájárulva az élelmiszerpazarlás elleni harchoz. A Sobras! alkalmazás lehető teszi, hogy a vendégek kedvezményes áron foglaljanak le olyan ételeket és italokat, amelyeket aznap már nem adnak el, a termékeket pedig a kiválasztott üzletben vehetik át.
Gyors alkalmazkodás a kialakult helyzethez
Ahogy számos egyéb vállalatot, így a Starbucks kávézóláncot is egy új helyzet gyors adaptációjába kényszerítette a tavasszal kitört világjárvány. A kávézólánc üzleteiből 2019 nyara óta nyílik lehetőség a házhozszállításra, azonban a tavasszal kialakult járványhelyzetre reagálva a Starbucks 2020 márciusában további üzleteiben is elérhetővé tette a házhozszállítást, így jelenleg már 29 magyarországi kávéházból érhető el az érintésmentes kiszállítás. Az év elején egy, az év végére már két kiszállító partnerrel működött együtt a Starbucks, hogy vendégeik házhoz is rendelhessék kedvenc termékeiket.
A Starbucks kiemelt figyelemmel kíséri a koronavírussal kapcsolatos helyzetet, amely többlet terhet ró a magyar egészségügyre. A kávézólánc ezért még 2020 márciusában döntött úgy, hogy saját eszközeivel támogatja az érintetteket. Az elmúlt évben két alkalommal, tavasszal, és a járvány második hullámában, télen is támogatta érintésmentes kávéadománnyal a frontvonalban küzdő egészségügyi dolgozókat.
Sokszínű jövő
A vállalat az elkövetkező évben is folytatja az erőforrás-pozitív jövő építését, valamint saját eszközeivel támogatja a vírus ellen, frontvonalban küzdő mindennapi hősöket, illetve idén is meghirdeti a több éve nagy sikerrel zajló versíró pályázatot, amely lehetőséget ad a fiatal költőgeneráció bemutatkozására.
Idén is fontos szerepet kap a környezettudatosság, és az ökológiai lábnyom csökkentése. A Starbucks további erőfeszítéseket tesz mind a műanyag elleni harcban, mind az élelmiszerpazarlás ellen, működésében a fenntarthatóságot tartva szem előtt.
2021-ben a vállalat életében kiemelt figyelem jut a nyitottság, az elfogadás, és a sokszínűség ünneplésére. Az elmúlt, kihívásokkal teli év után idén talán még fontosabbá vált, az egymás iránti empátia, mint valaha. A Starbucks célja számos kreatív és egyedi kezdeményezéssel felhívni a figyelmet egymás elfogadására és támogatására.
„Az elmúlt évben kihívás elé állított minket is a kialakult helyzet, azonban nem vesztettük szem elől egy pillanatra sem azt, ami igazán fontos: mindig igyekeztük támogatni vendégeinket és partnereinket, hogy a bizonytalan helyzet ellenére is biztonságban érezzék magukat. Büszkék vagyunk arra, hogy a kitűzött céljainkat teljesítettük, és valódi, fontos lépéseket tettünk egy fenntarthatóbb jövő felé – mondta Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand managere – Az elkövetkező évben sem lesz ez másképp. Stabilan, magabiztosan, és optimistán léptünk be az új évbe, egy kiemelten fontos ügyet zászlónkra tűzve. A sokszínűség mindig jelen volt a kávézólánc üzleteiben, azonban idén még nagyobb hangsúlyt kap. Szeretnénk felhívni a figyelmet egymás elfogadásának fontosságára, hogy teljesen mindegy ki, milyen háttérrel érkezik, csupán annyit mondunk: Jó, hogy itt vagy!”