Július 5-ig, immár hetedik alkalommal lehet pályázni a Magyar Marketing Szövetség elismerésére, a Városmarketing Díjra. Települési és megyei önkormányzatok, térségek, társulások, szakmai és civil szervezetek, vállalkozások határon belül és határon túl egyaránt elnyerhetik az elismerést a városuk, településük, illetve térségük érdekében 2020. márciusa és 2021. június 30. között megvalósított marketingtevékenységeikkel. A nem mindennapi helyzethez alkalmazkodva a pályázat kiírói, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete (MIM) újdonságokkal, kivételes megoldásokkal várják a pályaműveket.
„Az idei díj a tavalyihoz képest is különösen meghatározó a pályázat életében, hiszen ez a rendkívüli időszak, a válsághelyzet a turizmus iparággal együtt a városmarketinget is jelentősen visszaszorította, szakmailag sok volt az „elvesztegetett” hónap – mondja Piskóti István, a MIM igazgatója, MMSZ elnökségi tagként a díj egyik alapítója, egyben a zsűri elnöke. – A kezdeményezés egyik célja, hogy felhívja a figyelmet a marketingtevékenység fontosságára, sokszínűségére – a nevezők pedig most azt is bemutathatják pályázataikkal, hogy a nehezített körülmények ellenére képesek voltak igazodni a kialakult helyzethez, tovább erősítve ezzel a városmarketing gyakorlatát, sikerességét.”
A pályázat kiírói az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is 5 kategóriában várják a nevezéseket:
- külső marketingkommunikációs megoldások
- belső marketingkommunikációs programok, projektek
- márka- és identitásépítés marketingje
- rendezvény-esemény szervezése és marketingtámogatása
- fejlesztési projektek marketingprogramjai, kampányai
A sikeres, példaértékű marketingmegoldások közül 2021-ben is kihirdetik a „marketing fővárosát”, a „kisvárosi elsőt”, a „marketingaktív megyét” és a „városmarketing nagykövetét”, idei újításként pedig COVID-marketing elismerésben is részesítik a vírushelyzettel összefüggő hatékony és eredményes marketingtevékenységeket. További újdonság, hogy önállóan, vagy partnerségben egyaránt pályázhatnak azok a vállalkozások is, amelyek tudatosan, közvetlenül járultak hozzá városuk, településük imázsának, ismertségének, elismertségének a növeléséhez.
A pályázat kiírói az idei évben is várják a határon túli magyar települések, közösségek pályázatait is, amelyek közül külön értékelik az itthoni településekkel való együttműködést. A Városmarketing Díj a sikeres marketing-megoldások elismerésével, a gyémántdíjasok széleskörű népszerűsítésével ezáltal még nagyobb területen tud hozzájárulni az igényes gyakorlatok és megoldások elterjedéséhez.
A városok, területek marketing szakemberei, az elismerés iránt érdeklődők júniusban szakmai konferencián vehetnek részt „A városmarketing újraindítása…” címmel, ahol többek között az egyes marketingterületek új kihívásai és kívánatos megoldásai kerülnek tematikus áttekintésre, valamint bemutatják az előző évi díjkiosztón meghirdetett kisvárosi marketingprogramot is.
További részleteket a www.varosmarketingdij.hu oldalon olvashatnak az érdeklődők, ahol folyamatosan lehetőség nyílik a pályázatok benyújtására