Így utaznak a kézilabdások

Tejszínhub

Mennyi kávét isznak a kézilabdázók mérkőzés előtt? Mivel pótolják a meccsek alatt elégetett kalóriákat a hazaúton? Milyen váratlan események fordultak elő utazás közben? A Bajnokok Ligája egyenes kieséses szakaszának kezdete kapcsán többek közt ezekre a kérdésekre kereste a választ az OMV Hungária a Győr női és a Veszprém férfi kézilabdacsapatával készített felmérésében. Az eredményekből kiderült, hogy a hosszú utazások tartogathatnak nehézségeket: legyen szó egy 14 órás várakozásról, illetve akár egy csapattag vagy útlevél elhagyásáról.

A profi sportolók, így a kézilabdázók szempontjából is kiemelten fontos, hogy a lehető legkevesebb időt töltsék utazással egy-egy mérkőzést megelőzően, így a kieséses szakasz kezdete előtt nagyon is lényeges, hogy miként lehet azt hasznosan eltölteni. Az OMV Hungária a győri és veszprémi kézilabdacsapatokkal készített felmérése alapján kiderül: pihenésre vagy taktikai felkészülésre koncentrálnak leginkább csapataink. Az edzői stáb szerint az utazás megkönnyítése érdekében kétóránként mindenképpen érdemes pihenőt tartani, melyet jellemzően töltőállomásokon szoktak megtenni a csapatok.

Sportmenü útközben

Bár a megfelelő tápanyagbevitel kulcsfontosságú egy sportoló számára, az utazás során sokszor nehéz odafigyelni a helyes étkezésre. Épp ezért egyszerű, mégis tápanyagban gazdag alternatívákat keresnek a kézilabdások: mind a Győri Audi ETO KC, mind a Telekom Veszprém játékosai szinte egytől egyig szendviccsel szokták csillapítani étvágyukat útközben, amit sokan gyümölccsel, illetve ritkább esetben fehérjeszelettel és némi édességgel szoktak kiegészíteni.

Az utazás során emellett elengedhetetlen a hidratálás. A játékosok ezért kiemelten ügyelnek az elegendő ásványvízbevitelre, de sokan részesítik előnyben a teát, illetve a kávét is. Utóbbit kifejezetten szeretik a kézilabdázóink: nagy részük a hétköznapokban is rendszeres kávéfogyasztó, így átlagosan napi egy-két, de sokan közülük akár három vagy még több alkalommal isznak feketét. A nőknél egyértelműen a latte és a cappuccino viszi a prímet, míg a férfiak – a magyar autósokhoz hasonlóan – a hosszú kávét és a dupla presszót preferálják, melyet a játékosok akár a pihenő alatt, de útközben is szeretnek fogyasztani.

Számít a relaxáció és a humor

A kiemelkedő teljesítményhez elengedhetetlen, hogy minél pihentetőbb legyen az utazás: mérkőzésre menet a kézilabdázók ezért próbálnak aludni az utakon, illetve esetenként relaxációs gyakorlatokat is végeznek pihenés gyanánt. A feltöltődést a jó hangulat is segíti – ez utóbbi megteremtésében a Veszprém edzői szerint Kentin Mahé és Petar Nenadić a felelős.

A játékosok emellett néhány izgalmas részletet is megosztottak csapatszintű utazásaik emlékeiből: a Győr játékosai már futottak bele a sűrű havazás következtében eltorlaszolt útba és közúti baleset miatti fennakadásba is, de olyan is előfordult már, hogy 14 órát kellett vesztegelniük valahol. A Veszprém játékosai közül akadt, aki egyszer otthon hagyta az útlevelét, de csapattársukat is hagyták már hátra véletlenül egy pihenőhelyen, illetve a buszuk is kapott már defektet egy alkalommal.

Az OMV Hungária egyébként 2019-ben is folytatja együttműködését a Győri Audi ETO KC és a Telekom Veszprém kézilabdacsapatával, a cég továbbra is elkötelezett a magyar sport, kiemelten az utánpótlás-nevelés iránt.

OMV Hungária Ásványolaj Kft.

Az OMV 1990-ben lépett a magyar piacra. A budapesti székhelyű OMV Hungária Kft. jelenleg 190 töltőállomást üzemeltet és 15 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Magyarországon. Az OMV-töltőállomások multifunkcionális szolgáltató központokként üzemelnek, ahol a vásárlók és járműveik egyaránt feltöltődhetnek. Az OMV-nél üzemanyagokat, kenőanyagokat és autómosó szolgáltatásokat, 115 töltőállomáson frissen főzött, Fair Trade forrásból származó VIVA kávét, a shopban pedig élelmiszereket, frissítőket és számos kiegészítő szolgáltatást vásárolhatnak az autósok. Az OMV hálózatában 85, SPAR express-koncepció szerint átalakított shop működik. Az OMV Hungária közel 60 főt alkalmaz közvetlenül, töltőállomás-hálózatában pedig hozzávetőleg 1700-an dolgoznak.

SOCIAL MEDIA