A barkáncslánc forgalmának közel ötödét adják a törzsvásárlók
Többszázezer törzsvásárlója van a Praktikernek, éves forgalmának közel ötödét adják a visszatérő és hűséges vásárlók, akik 50 százalékkal többet költenek, mint az átlagos vevők. Többezer mesterember jár rendszeresen a Praktikerbe. A magyar barkácsláncnál az egyik legkorszerűbb üzleti intelligencia rendszer támogatja a hűségprogramot.
A törzsvásárlói rendszer hazánkban is egyre népszerűbb marketing eszköz, amelyet számos áruházlánc alkalmaz vásárlási volumenének növelése, ügyfélköre megtartásának és bővítésének érdekében. A Praktikernél 2015 szeptemberében helyezték új alapokra a programot, amelynek köszönhetően a 2018-ra közel 30 százalékkal növekedett a törzsvásárlói létszám. A Praktiker Plusz törzsvásárlói program mögött kialakítottak egy új Business Intelligence rendszert, és idén februárban elindították a mobil alkalmazásukat is, így már közvetlenül a mobiltelefonról is érvényesíthetők a törzsvásárlói kedvezmények a digitális kártya használatával. A mobil alkalmazással a fő cél a lojális ügyfeleik vásárlói élményének növelése volt.
A vevőket tekintve, három jól elkülöníthető szegmens figyelhető meg a törzsvásárlói rendszerben. A laikusok, a hobbibarkácsolók és a szakemberek. Az elemzések szerint a szakemberek – vásárlói viselkedésük alapján – létszámukban közel 10 százalékban vannak jelen a rendszerben, mégis a törzsvásárlói forgalom majd 50 százalékát teszik ki, ezért a Praktiker kiemelt célcsoportként tekint rájuk.
„Amennyiben egy szakember éves nettó vásárlása 2 millió forint felett van, kérhet személyes kapcsolattartót, aki számos plusz szolgáltatással is támogatni tudja őt: ez lehet egyéni kiszolgálás és szaktanácsadás, teljes körű szolgáltatás a tervezéstől az áru kézhezvételéig, egyedi fizetési konstrukciók, házhoz szállítási szolgáltatások. Ez a Praktiker Prémium Plusz nagyvásárlói programunk” – mondta Burka Szilvia. A Praktiker marketing és online szolgáltatások vezetője hozzátette: Ez a lehetőség nemcsak vállalkozások és szakemberek számára elérhető, hanem egyszeri nettó 300 ezer Forint feletti vásárlás esetén magánszemélyek is megkaphatják lakás-, házfelújítás vagy egyéb építkezési projektek esetében.
A Praktikernél az elmúlt egy év vásárlásai alapján a nem akciós termékekből 3-5, de akár 10% alapkedvezményt is kaphatnak a törzsvásárlók, mindezeken túl a szolgáltatások árából, például a házhozszállításból is 20% engedményt kapnak. Évente 4-5 olyan extra törzsvásárlói akciós hétvégét is hirdet a Praktiker, amikor ennél nagyobb, akár 15% kedvezményt is kínálnak. A törzsvásárlói adatok birtokában pedig sokkal személyre szabottabb ajánlatokkal, akciókkal, kuponokkal tudnak a lojális vásárlóknak kedveskedni.
A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1400 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezer féle árucikk elérhető.