Az eMAG Marketplace partnerei számára rendezett Sellers’ Day-en három nagyszabású program indulását is bejelentette: ezek egyike a határon túli értékesítésben segíti a hazai kereskedőket, egy másik révén professzionális logisztikai szolgáltatásokat vehetnek igénybe, míg a harmadik az eladások növelését célzó promóciók lebonyolítását teszi lehetővé. A pandémia hatására a piactér forgalma is jelentősen nőtt: a kereskedőpartnerek több mint 60 százaléka másfélszeresére vagy nagyobbra növelte forgalmát az elmúlt évben.
Szeptember 15-én délelőtt harmadszorra rendezte meg Marketplace kereskedő partnerei számára éves Sellers’ Day rendezvényét az eMAG. Az itt megtartott előadásokkal a vállalat az e-kereskedelem felé nyitó magyarországi vállalkozásoknak segít a hatékonyabb értékesítési gyakorlat elsajátításában.
Jelentősen bővült a Marketplace forgalma a pandémia alatt
A vevők professzionális kiszolgálása kulcsfontosságú, hiszen a pandémia hatására nem csak az eMAG saját, de a Marketplace-partnerek online eladásai is jelentősen növekedtek. Az elmúlt egy évben mintegy másfélmillió új termék került fel a piactér kínálatába, mintegy ezer új partner csatlakozott, a partner kereskedők 61 százaléka pedig másfélszeresére növelte, vagy ennél is nagyobb mértékű növekedést eszközölt a forgalmában.
Míg tavaly közel ezer Marketplace-partner mintegy egymillió ajánlattal vett részt a Black Friday-kampányban, az idei évben ennél is több közreműködőre és ajánlatra számít az eMAG.
Ezekkel a szolgáltatásokkal bővülhetnek tovább a magyar kereskedők
Az online partneri eseményen Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország ügyvezetője a Marketplace-szel kapcsolatos fejlesztésekbe avatta be az érdeklődőket, és megerősítette a partnerkereskedőket abban is, hogy az online piactér az eMAG stratégiájának fontos alapköve lesz a következő években is.
Papp Máté, az eMAG Marketplace magyarországi igazgatója a piactér eddigi eredményeit és növekedési lehetőségeket foglalta össze, illetve ő jelentette be a cég három új programját, amelyekkel kifejezetten a termékeiket a Marketplace-en értékesítő hazai kereskedőket segíti az eMAG. Ezek az alábbiak:
- A Fulfilment by eMAG integrált logisztikai szolgáltatási program lehetővé teszi a Marketplace partnerek számára az eMAG magyarországi raktárainak használatát, tárolási szolgáltatással, termékleltározással, megrendelés-felvétellel, átvétellel, csomagolással, szállítással, visszaszállítással, a vonatkozó ügyfélszolgálati teendőkkel együtt. A programra regisztráló kereskedők az eMAG-ra bízhatják a rendelésfeldolgozással és logisztikával kapcsolatos feladatokat, hogy kizárólag az üzleti növekedéshez szükséges teendőkre koncentráljanak.
- A Határon túli értékesítést támogató programra regisztráló hazai kereskedők könnyedén beléphetnek az eMAG Marketplace román és bolgár felületére is, és e két piacon is értékesíthetik termékeiket az itthonival azonos jutalékrendszerben. A termékek adatlapjainak fordítását az eMAG ingyenesen elvégzi, és a magyarországi kereskedők igénybe vehetik a román és bolgár Marketplace szolgáltatásba integrált, helyi futárszolgáltatásokat is. Az eMAG a román és a bolgár piactereihez kapcsolódóan három éven keresztül teljesen díjmentesen vállalja az ügyfélszolgálati feladatok elvégzését is a programhoz kapcsolódó magyar Marketplace-partnerek számára. A Határon túli értékesítést támogató program komoly növekedési lehetőségeket kínál a hazai cégeknek, hiszen a román Marketplace-nek havonta több mint 80 millió látogatója van, a bolgár piactéren pedig több mint 670 ezer aktív ügyfél várja a termékeket.
- Az eMAG Ads promóciós program keretében a vállalat lehetőséget biztosít Marketplace partnereinek, hogy termékeikre az eMAG weboldalán hirdetési felületeket vásárolva saját promóciókat szervezhessenek, hogy az ügyfelek figyelmének felkeltése által növelhessék eladásaikat. Az eMAG Adson keresztül egy kattintásonkénti fizetésen alapuló (PPC) hirdetési szolgáltatásból profitálhatnak a partnerek. Ennek keretében termékszinten, kategória szinten vagy egy adott termékcsoporton belül is ajánlatot tehetnek termékük jobb pozícióban való megjelenítésére. Az Ads kampányaiba bevont termékei az eMAG weboldalán a Hasonló / Ajánlott termékek részen jelennek meg, a termékoldalon, az adott termék képe alatt, ugyanabból a kategóriából listázva. Az eMAG Ads bevezetését követően mind az új, mind a meglévő Marketplace partnereknek 1000 euró értékű kreditet biztosít az eMAG a hirdetések vásárlásához.
Gál Előd, a Sameday Magyarország futárszolgálat onboarding managere pedig arról beszélt, hogy a különböző kiszállítási módok lehetőségeinek kiaknázása hogyan segíthet növelni az eladásokat, valamint beszélt Sameday Magyarország háztól házig történő szállítási mód elindításáról, a Romániába történő csomagküldési lehetőségről, illetve az eMAG easybox csomagautomata-hálózat előnyeiről.
“Az eMAG stratégiája maga a Marketplace – az az érdekünk, hogy kereskedőpartnereinkkel közösen fejlődhessünk. Több mint ezer régiós fejlesztőnk dolgozik azon, hogy a Marketplace platformot és az eMAG applikációt minél egyszerűbb, és minél nagyobb élmény legyen használni. Szeretnénk továbbra is mi diktálni, és mi meghatározni a magyar online kereskedelmet, ennek fontos része, hogy a Marketplace-partnereinkkel együtt fejlődünk, ami nem könnyű, hiszen az online vásárlók egyre erősebb helyzetben vannak, ezért egyre magasabb igényeket támasztanak, amelyeket nagy kihívás kiszolgálni” – mondta el a magyarországi Marketplace-partnerek számára kínált új programok elindítása kapcsán Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország ügyvezetője.
Fotó: rupixen.com / Unsplash