A fenntarthatóság jegyében GMO-mentes termékeket vezetnének be Amerikában, ami a helyi farmerszövetségeknél nem várt ellenállásba ütközött.
A Danone (Amerikában Dannon) fél évvel ezelőtt fenntarthatósági vállalást tett közzé, melynek értelmében 2018-ig GMO-mentessé tennék három márkájukat, az amerikai forgalmuk felét adó Dannon, Danimals és Oikos joghurtokat. Ehhez az alapanyagul szolgáló tejet adó teheneknek is GMO-mentes eledelt kell kapniuk. (2016 végéig a csomagolásokon is elhelyezik a GMO-státuszra vonatkozó tájékoztatást.)
Erre válaszul a napokban hat amerikai agrárszervezet tájékoztatási kampányt indított Straight Talk (Egyenes Beszéd) címen, mely szerint a GMO-k ártalmatlanok, mellőzésük 20 évvel vetné vissza a tudományos fejlődést és veszélybe sodorná a biztonságos élelmiszerellátást is. A tejtermelők országos szövetségének elnöke, Randy Mooney szerint a Danone lépése volt „az utolsó csepp a pohárban” a GMO elleni harcban. Egyúttal levelet is írtak Mariano Lozanonak, az amerikai Dannon vezetőjének, melyben felhívták a figyelmét, hogy a GMO-ellenesség épphogy a fenntarthatóság iránti elkötelezettséggel megy szembe.
Az amerikai joghurtpiac legnagyobb szereplője válaszában kifejtette, hogy értetlenül áll a reakció előtt, mivel egyrészt hisz a jelenlegi GMO-k ártalmatlan voltában, másrészt mindig is igyekezett transzparens kapcsolatokat ápolni a tejbeszállítókkal, lépése pedig pusztán arról szólt, hogy az amerikai fogyasztóknak megadja a választás lehetőségét.
(Forrás: Sustainable Brands, Dannon)