Giving Friday: vizesélőhely fejlesztését támogatja a dm

Hírek Kiemelt

A dm idén is átszínezte a Black Friday napot, és akciók helyett a teljes aznapi forgalma 5 százalékát, több mint 37 millió forintot adományként ajánl fel a WWF Magyarország élőhely-rehabilitációs projektjére, amelyet a Pélyi Madárrezervátumban valósítanak meg.

 

A Black Friday hatalmas akciói nem illenek a dm-hez, hiszen az üzletekben az év többi napján sem kínálnak akciókat, a drogéria évek óta Mindig megéri tartós ár startégiával dolgozik. Ennek lényege, hogy négy hónapon át nem emelkednek az árak, így kiszámíthatóságot kínálnak a vásárlóknak.  „A Black Friday nap mára az indokolatlan túlfogyasztás szimbóluma is lett, ezért tudatosan alakítottuk át ennek a napnak a koncepcióját és üzenetét. Azok, akik ezen a napon amúgy is a dm-ben vásárolnának, egy társadalmilag hasznos ügyhöz járulnak hozzá” – mondta el Kanyó Roland, a dm marketing és PR menedzsere.  Vásárlóival közösen a dm a forgalom 5 százalékával, 37 236 912 forinttal segíti a WWF Magyarország munkáját idén.

 

A Pélyi Madárrezervátum életközösségét segíti a projekt

Napjaink környezeti válságában a globális felmelegedés mellett a természet is a figyelem középpontjába került. A természetes élőhelyek helyreállítása a klímaalkalmazkodás egyik fontos eszköze lehet, miközben életminőségünket is pozitívan befolyásolja hosszú távon. A dm fenntarthatósági fókuszterületei között fontos helyet kapnak a klímavédelmi célok és a biodiverzitás támogatása. A WWF Magyarországgal megvalósított élőhelyfejlesztés hozzájárul a biodiverzitás és a vegetáció természetességének növeléséhez, a terület vízellátásának javításához, így támogatva a vizesélőhelyen költő és táplálkozó madarakat és természetesen az egész életközösséget, így a fekete gólyákat, a cigányrécéket, a vidrákat és a dunai tarajosgőtéket.

Az élőhelyfejlesztés megvalósítását a WWF Magyarország 2025-ben kezdi az 5,5 hektáros területen, az 5 évet felölelő projekt vízkormányzó műtárgy létesítését foglalja magába a nyílt vízfelület fenntartása érdekében, a parti sávban az inváziós fásszárúakat őshonos füzesre cserélik, illetve a telepített fák gondozását is elvégzi a szervezet a Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság kezelésében levő területen.

A vízzel kapcsolatos környezeti problémák egyre gyakoribbá váltak Magyarországon is: a klímaváltozás hatására nem mindig jókor és sokszor nem kellő mennyiségben hull a csapadék, az aszályos időszakok egyre nagyobb mértékűek, a talajvízszint pedig folyamatosan csökken. A vizesélőhelyek helyreállításával ezt a helyzetet tudjuk lokálisan pozitív irányba terelni, hiszen a környezetükben emelkedni tud a talajvízszint, ennek hatására pedig a mezőgazdasági termelés is jobban ellenáll az aszályos időszakoknak. Mivel a vizesélőhelyekből mára nagyon kevés maradt meg, ezért a vízhez kötődő élőlények számára kulcsfontosságú egy-egy ilyen fejlesztés” – mondta Rezneki Rita, a WWF Magyarország vállalati biodiverzitás- és agrárszakértője.

Átfogó klímavédelmi intézkedések a dm-nél

A dm filozófiájának alapja, hogy közösségként példát mutatnak környezetüknek. Nemzetközi szinten több párhuzamos fejlesztési terület járul hozzá, hogy a vállalat a szociális, környezeti és vállalatirányítási horizonton is további lépéseket tegyen fenntarthatósági célkitűzései felé. Az ökológiai lábnyom csökkentését szolgáló innovációk kiemeltek a jövőre irányuló befektetések terén. Ahhoz, hogy az ökológiai lábnyomról valós képet kapjon a vállalat, a dm nemzetközi szinten készíti el évről évre klíma- és ökológiai mérlegét, az összegyűjtött adatok alapján tervezik meg a további lépéseket. A dm-országokban ambiciózus program célozza például a fosszilis energiahordozókról való leválást a központokat és az üzlethálózatot érintően is. A dm üzleteiben a vásárlók számára leginkább a választékon keresztül érzékelhető a fenntarthatóság: bio és natúr termékek széles választékát kínálják, folyamatosan bővül a fenntarthatóbb termékek köre, nemzetközi szinten fontos terület a beszállítói láncok fenntarthatóvá alakítása, és ezzel is az átfogó klímavédelmi célok támogatása.

 

SOCIAL MEDIA