A hazai újautó-vásárlás piacát is alaposan befolyásolta tavaly a járványhelyzet, és ez természetesen áremelkedéssel is járt. A modellek és toplisták végeredményei alapján 128 031 új személyautó állt forgalomba, ez 18,9 százalékos visszaesés 2019-hez képest – derül ki a Vezess legfrissebb statisztikáiból, de azt is megtudhatjuk, hogy az új gépkocsit vásárló ügyfelek körében mely márkák modelljei voltak a legkelendőbbek.
A leglátogatottabb online autós szaklap több friss toplistát is bemutat az új személyautót vásárló magyarok legfrissebb szokásairól. Az első lajstromból kiderül, hogy a márkák értékesítési listáján tavaly félévkor még csak a negyedik helyen szerénykedett a Suzuki, év végére azonban – 14 783 forgalomba helyezéssel – visszafoglalta a hosszú évek óta szokásos első pozícióját. Széles hibrid kínálatának köszönhetően második lett a Toyota, amely először szerepel ennyire elöl a sorban, harmadikként pedig a Ford zárta 2020-at.
Hasonlóan erős hajrát produkált a modellek között az elmúlt évek egyik bajnoka, a Suzuki Vitara, amely 6882 forgalomba helyezéssel ismét Magyarország legnépszerűbb autójává vált, ezzel maga mögé utasítva drágább testvérmodelljét, a tavalyi győztest, az SX4 S-Cross-t. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Škoda Octavia végzett.
A drágább prémiumautók értékesítését kevésbé vetette vissza a járvány, és az áremelkedésekre is kevésbé érzékeny ez a szektor. Tavaly a Mercedes és a Volvo modelljei voltak a legvonzóbbak a tehetős magyar vásárlók számára, az első helyen a németek GLC nevű szabadidő-autója végzett; 736 darabot helyeztek belőle forgalomba.
A Vezess összegző cikkéből kiderül az is, hogy Magyarországon a járvány első hulláma alatt szakadt be az újautó-piac, viszont a második negyedévben kelt el a legkevesebb, mindössze 23 014 személyautó. Érdekesség, hogy ezzel szemben a legsúlyosabb járványidőszakot hozó utolsó negyedévben állt forgalomba a legtöbb személygépkocsi, egészen pontosan 37 929 darab.
Részletesebb táblázatok és egyéb érdekességek ezen a linken olvashatók.
A Vezess cikke a Datahouse adataiból készült.