A Big Picture 2026 konferencia előtt meghatározó televíziós vezetőkkel készítettünk kisinterjúkat, amelyek először a Márkamonitor 2025/3-4. számában jelentek meg. A beszélgetéseket online is hozzáférhetővé tesszük. Mai interjúalanyunk Fischer Gábor, a TV2 Csoport programstratégiai és tartalomgyártási igazgatója.
Márkamonitor Idén tavasszal átszervezték a TV2 Csoport menedzsmentjét, programigazgatóból programstratégiai és tartalomgyártási igazgató lettél. Milyen új feladatok állnak a hosszabb titulus mögött?
Fischer Gábor Ez gyakorlatilag teljes egészében összefoglal minden tartalmi döntést és az ezzel kapcsolatos menedzselést az ötlettől a megvalósulásig, a képernyőre kerülésig. A PR marketinggel, on-air promócióval kiegészülve a szórakoztató műsorokat és a kábelcsatornákat illetően. Egy kézben összpontosul minden: a kapacitás és a pénzügyi erőforrások menedzselése, az összes képernyősünk rövid és hosszú távú márkamenedzselése, hogy ki hol szerepel, és mikor, ami óriási erőt rejt magában. Kezdjük már látni ennek a hatását, egy olyan professzionális vezérigazgatóval a rendszer tetején, aki ennek legfőbb támogatója. Szerintem nagyon sok van még előttünk.
MM Nincs még vége az évnek, de azért elég jól látszik a nézettség alakulása. Mire számítasz, milyen eredménnyel zárjátok 2025-öt?
FG Ősszel nehéz versenyre számítottunk, de jobban állunk időszakosan, mint vártuk. Valószínűleg sokak bizonyítási vágya, a beérett stratégia és a vállalat irányításában bekövetkezett változások együttesen hozták meg ezt az eredményt. Ez azonban nem vonja el a figyelmünket arról, hogy megvalósítsuk mindazt, amit még terveztünk ez évre. A munka jelentős része még hátravan, de talán nem túl magabiztos azt állítani a számok alapján, hogy a 2025-ös évet már biztosan megnyertük, és napról napra nő annak az esélye, hogy az őszi győzelmet is jóval hamarabb megszerezzük, mint hogy véget érne a naptári év.
MM Változékony a piac, a nézők ízlése. Melyek most a jól teljesítő formátumok, és melyek iránt csökken az érdeklődés?
FG Hála égnek a mi formátumaink még mindig felfelé ívelőben vannak. Sok minden befolyásolja egy műsor eredményét, nem mindegy, mivel megy szembe, de úgy érzem, hogy a mi produkcióinkban még van tartalék. Erre legjobb példa az Ázsia Expressz, amit páran már leírtak, de most szépen legyőzte a versenytárs legerősebb brandjeit. Szerintem a nézők keresik és kedvelik a biztosat, amit már ismernek, de mindig meg kell tudni újulni, témát kell nekik adni. A game show-k iránt idén ugyanúgy csökkent az érdeklődést, mint Európa más országaiban, a realityk viszont szárnyalnak továbbra is.
MM Egy korábbi beszélgetésünkben kifejtetted, hogy a jól bevált formátumok mellett újítani, kísérletezni is kell. Vannak olyan kísérletek, amelyekkel most különösen elégedett vagy?
FG Mi most ősszel kevesebb kockázatot vállaltunk. Inkább a helyükre kerültek a dolgok. A Megasztár megújítása egy kísérlet volt, és hiába volt hangos az ezt nem értők tábora, pont az történt, amire számítottunk. Beszédtémát generál a műsor, és ezáltal az emberek kíváncsiak rá. Sosem voltunk még ilyen közel az X-Faktorhoz.
MM Az Atmedia felel 2016 óta a TV2 Csoport szpotértékesítéséért, idén szeptemberben pedig hozzájuk került a nonszpot és prémium szpot reklámfelületek értékesítése is. Mit jelent a munkád szempontjából, hogy a nagyszabású produkciók megvalósításához elengedhetetlen együttműködésekkel kapcsolatban már nem a belső csapattal, hanem egy külsős partnerrel kell együttműködnöd?
FG Összességében ezeket az átalakítási folyamatokat a racionalizálás és a szinergia növelése vezérli. Ilyenkor még jobban megnő a kommunikáció fontossága a különböző területek és vállalatok között. De az egyes területek vezetői ma már nagyon erős szakemberek, így azt kell mondjam, hogy minden hasonló, ha nem egyre növekvő profizmussal működik.
MM A Hunyadi a TV2 képernyőjén jelent meg először tavasszal, és óriási siker lett. Van előkészületben hasonlóan nagy formátumú produkció?
FG A Hunyadi létrejöttét is többéves folyamat előzte meg. Én már tíz évvel ezelőtt beszéltem egy cannes-i vásáron a produkció későbbi megvalósítóival. Konkrétumról nem számolhatok még be, de természetesen van már olyan terv az asztalon, ami egyszer majd újra ahhoz hasonló sikert érhet el, mint a Hunyadi. Nagyon büszkék vagyunk, hogy a nézők Magyarországon a Tv2 képernyőjén láthatták ezt a sorozatot.
MM Ázsia Expressz, A Kísértés, Sztárban Sztár All Stars – jól bevált sikerműsorokkal indítottátok az őszt. Elégedett vagy az első hetek eredményeivel?
FG Igen, nagyon. Azzal együtt nyertük a hónapot – többel, mint ahogy az optimista verzióban a kutatással megbecsültük –, hogy az RTL szerintem most mindent beletett, és tényleg biztosra mentek az összes erős műsoruk indításával. Az eredmény azt mutatja, hogy mára a Tv2 brand ilyen erős lett, és a mi szakembereink ennyivel jobbak. Jó érzés, hogy Magyarországon a legtöbb néző azt szereti nézni, amit mi kínálunk.
MM Szeptember 6-án kezdődött a nagy párbaj, egymásnak feszült a Megasztár és az X-Faktor. Milyen eredménnyel lennél elégedett?
FG Én elégedett vagyok. Volt olyan hétvége, amikor csak 1-2 százalékpont volt a különbség a két műsor között. Mi az idei célunkat elértük. Egyébként üzletileg, illetve az éves, de akár az őszi eredményeket tekintve annak már nincs semmi jelentősége, hogy melyik műsor a nézettebb. Presztízs, de azt meg nem lehet üzleti eredményre váltani. Ettől függetlenül örülnék, ha idővel nyernénk, de azt hiszem, itt már az a kérdés, hogy mivel és hogyan folytatjuk ezt a csatát jövő ősszel. Az idei évaddal elégedettek vagyunk, köszönöm mindenkinek a munkát.
MM A teljes jövő évi kínálatot a Big Picture-ön fogod bemutatni, de talán néhány tervetekről már előzetesen is fellebbented a fátylat.
FG A Big Picture fontos szakmai konferencia. Talán az a legjobb benne, hogy most már a sokadik olyan év lesz, hogy úgy állhatok oda: amit ígértünk, azt teljesítettük. Annyi új műsort hozunk, amennyire az országnak igénye van. Ha valaki tele van újdonsággal, az azt jelenti, hogy nem sok minden jött be abból, amiben egy éve bízott. Mivel több sikerműsorunk van, amiket szeretnek a nézők, azt hiszem, sokaknak örömöt szerzünk, hogy közülük jó néhányat folytatunk. De dolgozunk újdonságokon is, mivel ezek nélkül nincs jövő, csak az arányt kell megtalálni. Hamarosan bemutatjuk őket.
MM Sokan hiányoltunk titeket a legutóbbi Televíziós Újságírók Díja-gálán, talán te is hiányoltad saját magatokat. Melyek azok az idei produkciók, amelyekre legszívesebben felhívnád a zsűri figyelmét?
FG A TV2 jelen volt, de valóban nem vezetői szinten, most viszont már biztosan mondhatom, hogy jövőre ott leszünk! Szeretném, ha a Kincsvadászokat szeretnék az újságírók, de büszke vagyok a Sztárban Sztár All Starsra is. Bízom az Ázsia Expressz sikerében, és remélem, hogy Az 1% Klub is kap majd valamit a Házasság első látásra mellett. Ez nemcsak nekem, hanem leginkább az alkotóknak fontos, akik nagyon sokat tettek bele, hogy ilyen színvonalas produkciókat lássanak a nézők. A közönség elismerése mellett remélhetőleg a szakmai siker is meglesz.
![]()
Ez az interjú eredetileg a Márkamonitor 2025/3-4. számában jelent meg.
