Értékesítési rekordot döntött áprilisban saját szegmensében a GLAMOUR
A Matesz 2018 első negyedéves jelentése szerint a Glamour továbbra is őrzi vezető pozícióját a glossy női magazinok piacán, áprilisban pedig magazinpiaci értékesítési rekordot döntött saját szegmensében – több, mint kétszázezer példányt adtak el belőle.
Több mint kétszázezres értékesített példányszámmal a Glamour áprilisi lapszáma csúcsot döntött a Magyarországon megjelenő, havi kiadású női magazinok szegmensében. Az eredmény a magazin print, és mobilapplikáción keresztül elérhető digitális kiadását is magában foglalja. A kétszázezres eladott példányszám álomhatárnak tűnik a statisztikák alapján, hiszen afeletti értékesítést soha nem ért még el női havi magazin Magyarországon. Az egyéb tematikájú havi magazinok közül is egyetlen lapnak, a Reader’s Digest hazai kiadványának sikerült ezt túlteljesítenie 2001-ben és 2002-ben.
„Az áprilisi értékesítési rekord elsősorban a Glamour-napoknak köszönhető, hiszen a kedvezményekre jogosító kuponfüzetet a legtöbb vásárló továbbra is a print magazin mellékleteként szerzi be. Ezzel együtt dinamikusan nő az érdeklődés a kuponos mobilapplikációnk iránt is, amelyet idén tavasszal már több mint harmincezren töltöttek le a GLAMOUR-napok hetében. Ezzel az alkalmazásunk két app áruházban is heti favorit lett.” – mondta Tóth-Császár Gergely, a Ringier Axel Springer Magyarország magazin üzletágának kiadóigazgatója.
A legfrissebb Matesz adatok azonban arról is tanúskodnak, hogy a divatmagazin iránti kereslet nem csak a shoppingmaraton ideje alatt erős: a Glamour az idei első negyedévben megőrizte vezető pozícióját a hazai glossy magazinok szegmensében, az egyedüli olyan lapként, amely húszezer példányszám feletti átlagos értékesítést ért el.
Maróy Krisztina főszerkesztő szerint a zsugorodó magazinpiacon ez a teljesítmény alapvetően a márka szilárd alapfilozófiájához illeszkedő konzisztens szerkesztői munkának, valamint a brand multiplatform jelenlétének köszönhető. „A Glamour egy önazonos márka, amely számos felületen egyszerre van jelen: a print magazinon kívül aktívak vagyunk a közösségi médiában, közkedvelt eseményeink pedig – mint amilyen a GLAMOUR-napok, a Gardróbfrissítés, a Women of The Year, vagy a Glammies beauty díj – mára önálló almárkákká értek, saját rajongótáborral. A legfontosabb viszont a releváns tartalom, amely reflektál a márka követőinek valódi érdeklődésére. Mindezekre nagy hangsúlyt fektetünk és ez meghozza a gyümölcsét” – foglalja össze a sikertényezőket a főszerkesztő.