A magyar kávépiac növekedésének a motorja a szemes és a kapszulás kávé – míg a szemes 13, addig a kapszulás kiszerelés 2019-ben már a piacon értékesített kiskereskedelmi kávémennyiség 23 százalékát tette ki értékben. A magyar piacra május végén bevezetett Costa Coffee portfóliója erre a dinamikus fejlődésre építve hazánkban is elérhetővé tette kapszulás kávéit, amely a többi termékéhez hasonlóan számos áruházban megvásárolható már.
A Nielsen piackutató adatai szerint 2019-ben Magyarországon mintegy 1200 tonna, vagyis közel 170 millió darab kapszulás kávét értékesítettek – nagyjából 13,4 milliárd forint értékben. Ebből fakadóan tavaly a kapszulás kávék értékbeni részesedése a kiskereskedelmi forgalomból 23 százalékos volt.
Áttörés a kapszulás kávék piacán
A kapszulás kávé hazai piacán az áttörés 2018-ban következett be, amikor nálunk is megjelentek a jól ismert márkák kapszulás kiszerelései. A kapszulás kávék az állandó minőség mellett gyors és egyszerű megoldást nyújtanak. A kávét a gyárban őrölik és pörkölik, tökéletes adagolásban behelyezik a kapszulába, hermetikusan lezárják, biztosítva a majdani tökéletes aromát. Otthon pedig egyetlen gombnyomással mindig ugyanaz a garantált minőség kerül a csészébe – derül ki a Costa Coffee edukációs videósorozatából, amely lépésről lépésre segít az otthoni kávéfőzés tökéletesítésében.
Kapszulással változatosan
Sokan szeretnek többféle ízű és intenzitású kávét inni. A kapszulás kiszerelés erre is jó lehetőséget ad, azt azonban fontos tudni, hogy a kávé koffeintartalma nem egyezik meg a kávé erősségével. A koffeintartalom leginkább az Arabica és a Robusta kávészemek arányától függ egy-egy csomagban. A Robusta akár kétszer annyi koffeint is tartalmazhat, mint az Arabica, az erősség pedig, amit számmal jelölnek a csomagoláson, az íz intenzitását mutatja. A kapszulás kávé nagy előnye, hogy sokféle ízt és intenzitást kipróbálhatunk anélkül, hogy hosszú távra elköteleződnénk vásárlásunkkal egy-egy variáns mellet. A Costa kávékapszuláinak öt ízvariánsa pedig remek lehetőséget biztosít a kísérletezésre.