Eredményesen tesztelték Magyarországon a Coca-Cola innovatív papírpalackját

Hírek Kiemelt

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki a gyártó és a Kifli.hu idén június 16-án indult piaci tesztje során: az AdeZ növényi alapú italt rendelők az innovatív csomagolásból is kaptak egy-egy mintát. Tapasztalataik és visszajelzéseik alapján folytatódik a környezetbarát csomagolási megoldás fejlesztése, a Coca-Cola Magyarország pedig a gyártáshoz felhasznált famennyiség pótlásáról is gondoskodik egy fasor ültetésével.

 

A The Coca-Cola Company globális stratégiájának, a Hulladékmentes Világ koncepciójának lényege a csomagolási hulladék megszüntetése és a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakítása, amelyben minden hulladékból újra és újra alapanyag lesz. Ennek érdekében a vállalat az alábbi vállalásokat tette:

  • 2030-ig minden elsődleges italcsomagolásnak 100 százalékban újrahasznosíthatónak kell lennie – a Coca-Cola Magyarországon felhasznált italcsomagolásai – köztük a PET palackok – már ma is 100 százalékban újrahasznosíthatóak;
  • a PET palackok előállításához egyre nagyobb arányban kell újrahasznosított műanyagot felhasználni – 2025-ig az újrahasznosított műanyag arányát 35 százalékra, 2030-ra 50 százalékra növelik;
  • 2030-ra az italpalackok és -dobozok 100 százalékának megfelelő mennyiségű hulladék visszagyűjtését vállalták, függetlenül attól, ki gyártotta, csomagolta a palackokat és dobozokat.

Emellett a vállalat világszerte együttműködik partnereivel ígéretes új technológiák és csomagolási megoldások fejlesztésében, illetve a nagyüzemi szintű gyártás megvalósításában.

A 100 százalékban újrahasznosítható papírpalack fejlesztése már 2019 óta folyik az üdítőitalgyártó brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratóriumában. A jelenlegi fázisban a csomagolás a papír borításon belül egyelőre teljes mértékben újrahasznosítható műanyag belsőt tartalmaz, ahogy kupakja is 100 százalékban újrahasznosítható műanyag. A prototípus bemutatása után a fogyasztói tesztelés időszaka következett, a hazai vásárlók próbálhatták ki először az új csomagolás első kísérleti darabjait. 2021. június 16-tól a kifli.hu online bevásárlóhelyen rendelt AdeZ növényi alapú ital mellé ajándék termék is járt, amely már a papírpalack prototípusában érkezett a vásárlókhoz. A kiürült palackokat a Coca-Cola Magyarország visszagyűjtötte, a fejlesztőközpont pedig laboratóriumi vizsgálatoknak vetette alá, hogy kiderüljön, hogyan teljesített a csomagolás, miként állta ki a szállítás és a használat próbáját.

Az üdítőitalgyártó részletesen felmérte a magyar vásárlók véleményét, a palack teljesítményét és megítélését. Az új csomagolás kipróbálása után a válaszadók közel 90 százaléka kifejezetten szerette az AdeZ új papírcsomagolását, és ha választaniuk kellene két azonos termék közül, akkor a válaszadók 85 százaléka határozottan a papírpalackban kapható ital mellett döntene.

A The Coca-Cola Company a brüsszeli központjában fejlesztett papírpalackokra egyelőre nem a meglévő újrahasznosítható csomagolások helyettesítéseként, hanem azok kiegészítéseként tekint. A cél: 100 százalékos újrafeldolgozhatóság, hulladékmentesen – az összes csomagolás összegyűjtésével és újrahasznosításával, hogy ne kerüljön csomagolási hulladék a környezetünkbe.

A most következő fázisban a visszajelzések és a visszagyűjtött palackok vizsgálatának eredményei alapján folytatódnak a fejlesztések, hogy mielőbb megszülethessen egy teljesen bioalapú és 100%-ban papírként újrahasznosítható papírpalack. Ennek előállításához kizárólag fenntartható eredetű faanyagot használnak majd, amely fogyasztás után ismét papírként dolgozható fel. A palackok gyártáshoz szükséges fa pótlására is gondolt a cég: a Coca-Cola Magyarország tavasszal fasor ültetésbe kezd Dunaharasztiban lévő központja szomszédságában a városi önkormányzattal közösen, helyi szinten pótolva a kísérleti projekthez felhasznált természetes, megújuló alapanyagot.

 

SOCIAL MEDIA