A Kometa áprilisban elindította hosszútávú fogyasztói hűségprogramját. A programban a fogyasztóknak egyszerű és kényelmes a pontgyűjtés. A bevezető kampány animációs filmjét az Abstrct reklámügynökség készítette, a film zenéjét Horváth Gáspár alias JummoDaddy szerezte.
Aktív, tudatos fogyasztói bázis
A Kometa mindig is közösségként tekintett a fogyasztóira, ennek szervezett formájaként hozta létre a KOMETA Klubot. A hűségprogram által a márka közvetlen kommunikációs csatornát tud kialakítani a fogyasztóival, jobban megismeri vásárlási szokásaikat, preferenciáikat a hús- és húskészítmények kapcsán. A most indított klubbal a Kometa a fogyasztói bázisát szeretné megerősíteni és szélesíteni a fiatalabb korosztállyal is.
„Az első hetek adatai alapján úgy látjuk, sikerült elérnünk ezt a célt, legaktívabb játékosaink a fiatal felnőttek” – mondta Szélné Csongrádi Tünde, a Kometa brand managere. A bevezető kampány célja a figyelemfelkeltésen túl az, hogy a fogyasztók még közelebb kerüljenek a márkához.
Így született az animációs film
A Kometa mottója: Útravaló minden generációnak. Az animációs filmben a Kometa számára fontos értékek, úgymint a tudatos táplálkozás, szabadság, frissesség, fenntarthatóság jelennek meg a játék bemutatásán (mechanizmus, nyeremények) túl. A reklámfilm végén pedig – a korábbi reklámokhoz hasonlóan – bejelentkezik a cég ügyvezető igazgatója, Giacomo Pedranzini.
Hosszú távú kampányról van szó, ezért olyan modern, de közben egyszerű képi világot dolgozott ki az Abstrct, amely könnyen animálható és tovább folytatható.
„Mivel sok apró történetből áll a kampány, ezért olyan vizuális nyelvet akartunk létrehozni, amivel egyszerűen és érthetően lehet mesélni” – osztotta meg a kampány arculatkészítője, Telekes Tamás (ABSTRCT művészeti vezető). Jakab Zsolt, az ABSTRCT vezető szövegírója hozzátette, fontosnak tartották, hogy ne csak a mechanizmusról és a nyereményekről beszéljenek a bevezető kampányban, hanem átadják a márka értékeit is. „Egy könnyed filmet szerettünk volna, ahol a tudatos, aktív és egészséges életet élő közönséget szólítjuk meg” – folytatta Jakab Zsolt.
A kampány kreatív stratégája Szamos Gábor (ABSTRCT) volt, a film zenéjét Horváth Gáspár alias JummoDaddy (Irie Maffia, Kelemen Kabátban) szerezte, aki már korábban is dolgozott Kometa reklámzenén.
A kampány támogatást kap a TV-ben, online, instore és a Rádió1-en Balázsék reggeli műsorában is.
A magyar piacon egyedülálló mechanizmus
„Az áprilisban indított program különlegessége a fogyasztó számára a legkényelmesebb részvétel, illetve pontgyűjtés biztosítása. Nincs szükség hűségkártyára, sem túlságosan sok adat (AP-kód, vásárlás dátuma, időpontja, helyszíne stb.) manuális bevitelére. Nem kell blokkokat őrizgetni, sőt, a termékek csomagolását sem, hiszen elég a QR-kódról egy jó minőségű fotó, ami bizonyítja a termék megvásárlását” – mondta Takács Tamás marketing manager. Az egyszerű mechanizmust az teszi lehetővé, hogy minden termék csomagolása saját QR-kódot kapott. A klub tagjainak így csak egy okostelefonra van szükségük a kódbeolvasáshoz, pontgyűjtéshez. De ha valakinek nincsen okostelefonja, természetesen akkor is tud csatlakozni, pontokat gyűjteni.
A bevezető kampány után sem ér véget a pontgyűjtés
Az április 12-én indított bevezető kampány május 31-ig tart. Fődíjat (Toyota C-HR Hybrid) ezután sorsolnak, de értékes nyeremények találnak gazdára napi és heti szinten is (pl. Samsung hűtő, okosóra, bluetooth headset, aktivitásmérő). Praktikus ajándékokra (technikai futópóló, uzsonnásdoboz, biciklis hűtőtáska stb.) pedig folyamatos a pontbeváltási lehetőség.
A bevezető kampány után a KOMETA Klub működik tovább: a játékosok összegyűjtött pontjai megmaradnak, azok tovább gyűjthetőek. A Kometa újabb és újabb ajándékokkal, nyereményekkel fog jelentkezni.