Elégedetlenek vagyunk a fürdőszobával

Tejszínhub

Vajon az ár, a minőség vagy a kényelem számít, ha fürdőszobáról van szó? Milyen fürdőszobáról álmodozunk? A RAVAK arra kereste a választ friss felmérésében, hogy mennyire elégedettek az emberek fürdőszobájukkal, és végre eldőlni látszik a kád kontra zuhany vita is.

Sokan abban a hitben élünk, hogy az édes otthon maga a nyugalom megtestesült szigete, de vajon tényleg ez az igazság? A nyugodt felszín alatt ugyanis minden otthon minden helyisége döntési helyzetek garmadáját rejti, csupa olyan kínzó kérdést, melyek nemcsak családtagjainkkal, de önmagunkkal is ölre menő vitákhoz vezethetnek. Padlófűtés vagy radiátor? Gáz- vagy elektromos főzőlap? Redőny, sötétítő vagy mindkettő? Alsó vagy felső mélyhűtő? A lista gyakorlatilag végtelen.

A szekértábor-szaporítást a fürdőszoba sem ússza meg. Már maga a helyiség funkciójának értelmezése is megosztó. A pragmatista megközelítés „tisztasággyárként” tekint rá (sokszor a mosógép is itt kap helyet), melynek egyetlen célja, hogy falai között minél hatékonyabban szabadulhassunk meg a nap porától. Az ezoterikus-idealista-önkényeztető tábor viszont az énidő helyeként értelmezi. A fürdőszobaajtót magunkra csukva kizárjuk a külvilág minden gondját-baját, megáll az idő, és tökéletes harmóniába kerülünk (vagy merülünk?) önmagunkkal.

Ha továbbmegyünk, azt láthatjuk, hogy az egyik legnagyobb lakberendezési kérdés is ehhez a helyiséghez kötődik: kád vagy zuhanykabin? Mindkét tábornak vannak érvei és ellenérvei, és mindkét fél hajlamos pálcát törni a másik véleménye felett. Az egyetlen biztos pont a kérdésben az lehetne, ha tudnánk, hogy a kád- vagy a zuhanykabinhívők vannak többen, de évtizedeken át ezt is jótékony homály fedte. Mostanáig. A legújabb online fürdőszoba-kutatás ugyanis kérlelhetetlenül pontos számokkal teszi tisztába a fürdőszobával kapcsolatos kínzó kérdéseink jó részét.

Nem szeretem a fürdőmet

Egy dolgot bátran kijelenthetünk. Mi, magyarok nagy többségben elégedetlenek vagyunk a fürdőszobánkkal. A válaszadók ugyanis meglepően magas arányban (85%) nyilatkoztak így. Az okok már szerteágazóbbak. A többség (44%) az elegendő tárolóhelyet hiányolja, második helyen alig lemaradva (43%-kal) a fürdőszobában uralkodó rossz állapotok állnak. Közel 40% az unalmas designt is nehezményezi.

Tervben van a felújítás

A válaszadók közel fele gondolja úgy, hogy fürdőszobájára ráférne egy alapos felújítás, 46% tervezi is a munkálatokat az elkövetkező évben. Érdekes adat, hogy közel 80% hajlandó többet fizetni a jó minőségért, legyen szó berendezésről vagy kivitelezésről.

Mi számít?

A kitöltők fontossági sorrendbe állították a felújítás/vásárlás során figyelembe vett szempontokat. Érdekes módon az ár csak a harmadik helyen végzett. A válaszadók a felhasznált anyagok minőségét fontosabb kérdésnek tartották, míg első helyen a kényelem és ergonómia szempontjai végeztek. A design mindent egybevetve a negyedik helyre került a rangsorban.

Kád vagy zuhanykabin?

És végül itt az ígért válasz az örök kérdésre. A felmérésben szereplők véleménye alapján utcahosszal nyert a kád, a válaszadók több mint 65%-a erre tette le voksát a zuhanykabinnal szemben.

A RAVAKRÓL

A RAVAK márkanév modern, praktikus, letisztult, az utolsó részletig átgondolt fürdőszobát jelent. A kínálatban akrilkádak, zuhanykabinok, mosdók, fürdőszobai bútorok, csaptelepek és egyéb fürdőszobai kiegészítők is megtalálhatók. A RAVAK a kelet-közép-európai régió legnagyobb fürdőszobai berendezéseket gyártó vállalata. Több mint 50 országban tevékenykedik, termékeit Európa, Ázsia és Afrika több mint 50 országába exportálja.

SOCIAL MEDIA