Egységes megjelenést kaptak a Coca-Cola variánsai

Hírek

Az eddig külön brandként kezelt Coca-Cola, Coca-Cola Light és Coca-Cola Zero ezentúl a Coca-Cola termékvariánsaként lesz megvásárolható. A változás a csomagolástól a reklámfilmekig és a bolti kihelyezésig minden megjelenést érint.

„A Coca-Cola a világ egyik legkedveltebb márkája, valódi lovebrand. Mától lehetőséget kínálunk fogyasztóinknak arra, hogy továbbra is élvezzék azt a Coke márkát, amit ismernek és szeretnek, még ha ízlésük vagy életmódjuk miatt cukormentes változatot is választanának” – mondta az új stratégiát bemutató rendezvényen Niklós László, a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. ügyvezetője. „A túlzott cukorfogyasztás senkinek sem tesz jót. Új stratégiánk is megerősíti, elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a kalóriamentes Coca-Cola termékeinket minden eddiginél elérhetőbbé és vonzóbbá tegyük a fogyasztók számára, és segítsünk nekik tájékozódni, hogy megalapozott döntéseket hozhassanak.”

A Coca-Cola az évek során folyamatosan új termékeket és márkákat fejlesztett ki, hogy alkalmazkodjon a fogyasztók változó ízléséhez és életmódjához. Így született meg a Coca-Cola Light, majd a Coca-Cola Zero, választási lehetőséget kínálva azoknak is, akik úgy szeretnék élvezni a legendás üdítő ízét, hogy közben elkerülik a cukorfogyasztást. Komoly előrelépést, egyben egészen új irányt is képvisel a Coca-Cola történetében az, hogy a korábban különálló Coca-Cola márkák mostantól egységes pozicionálás mellett érhetők el.

A stratégia középpontjában a választás áll

Az új stratégia a választás lehetőségén alapul: ebben az új megközelítésben az eredeti, ikonikus Coca-Cola örökségét terjesztik ki az egész termékcsaládra. Ugyanakkor a csomagoláson és a hirdetésekben mindenütt kiemelik majd az egyes variánsok egyedi előnyeit, így a fogyasztók könnyebben hozhatnak megalapozott döntést. A választás lehetőségét az új kampányszlogen is hangsúlyozza: „Új külső, ugyanaz az érzés, válassz kedvedre!”

Bár az ikonikus Coca-Cola íz az eredeti marad, az egységes márkastratégia keretében számos más változást terveznek – úgy a csomagolásban, mint a marketingben. Ennek részeként hangsúlyosabban jelennek majd meg a cukormentes Coca-Cola variánsok és a kisebb kiszerelések. A három különálló márka (Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Light) helyett mindenütt egységesen a Coca-Cola jelenik meg. Minden Coca-Cola fémdoboz és palack egységes dizájnt kap, középpontban az ikonikus piros körrel. A variánsokat kiegészítő színek segítenek majd megkülönböztetni egymástól.

Reflektorfényben a light változatok

A Coca-Cola Magyarország továbbra is segít fogyasztóinak döntést hozni abban, hogy mennyi cukrot kívánnak fogyasztani a vállalat üdítőitalaival. A vállalat 2020-ra Magyarországon is szeretné megduplázni a cukor- és kalóriamentes Coca-Cola variánsok volumenrészesedését a márkán belül, ennek érdekében több fontos változásról is döntés született:

  • A Coca-Cola kalóriamentes variánsai minden Coca-Cola reklámfilm végén szerepelni fognak, a vállalat ezzel gyakorlatilag megduplázza a korábbi Coca-Cola Zero és Coca-Cola Light márkák reklámköltését.
  • A fogyasztók a piaci részesedést jóval meghaladó arányban találkozhatnak majd az üzletek polcain a két cukormentes variánssal. A Coca-Cola Zero és a Coca-Cola Light a kóstoltatásban is előtérbe kerül, e két változat várhatóan a korábbi arány háromszorosában szerepel majd.
  • A Coca-Cola Zero új csomagolásán a „Zéró cukor, zéró kalória” felirat olvasható. A termék receptjét is fejlesztették, így az üdítő íze még inkább hasonlít majd az eredeti Coke ízre – természetesen cukor nélkül. A Coca-Cola Light címkéjén szintén kiemelik, hogy az üdítő cukor- és kalóriamentes.

Fókuszban a kisebb kiszerelések

Az egységes márkastratégia keretében a különféle kiszereléseket is igyekeznek majd megismertetni, a 250 milliliteres klasszikus üvegpalacktól és a 0,33 literes fémdoboztól a 2,25 literes PET-palackig, így a fogyasztók könnyebben kiválaszthatják a maguk és családjuk igényeinek leginkább megfelelőt.

A Coca-Cola Magyarország a fogyasztói igények és bevásárlási szokások változására reagálva már 2015-ben csökkentette a nagyobb méretű PET-palackok űrtartalmát, ugyanakkor több, korábban nem létező méretet is bevezetett. A vállalat összességében kisebb, kényelmesebb kiszereléseket kínál fogyasztóinak.

SOCIAL MEDIA