Egy jó kávé csodákra képes?

Hírek

A kávé jelen van a mindennapjainkban: bár a hazai kávépiacon az inflációs hatások és a változó gazdasági környezet miatt az elmúlt években mennyiségi csökkenés volt megfigyelhető, a piacon 2024-ben megindult a visszarendeződés. Az idei év első négy hónapjában a Nielsen adatai szerint a kiskereskedelmi kávépiac újra elkezdett növekedni. A januártól áprilisig terjedő időszakban értékesítés mennyiségében 1,8%-kal, értékében pedig 5,7%-kal haladta meg a 2023 hasonló időszakának szintjét.

 

A legfrissebb Nielsen adatok szerint a hazai kiskereskedelmi kávépiac értéke (nem számolva az instant kávékkal) 2023 április és 2024 április között 75 milliárd forintos volt. Ebben az időszakban a gyártók, forgalmazók összesen 14,4 ezer tonna szemes, őrölt és kapszulás kávét értékesítettek a hazai piacon. A Coca-Cola HBC Magyarország a teljes kiskereskedelmi kávépiacnak értékben a 9%-át lefedő prémium szegmensben van jelen termékeivel, ahol mostanra stabil szereplővé lépett elő Costa Coffee és Caffè Vergnano márkáinak köszönhetően – írják.

 

Egy megújuló csomagolástól az inspirációs pályázatig

A Costa Coffee brand idén frissíti arculatát, identitását, célja hogy erősebben kapcsolódjon a változó fogyasztói igényekhez. A Costa Coffee úgy látja, hogy a kávérajongók között egyre markánsabban körvonalazódik egy új fogyasztói bázis: ők a rituális művészek, akiknek mindennapjait áthatja az alkotás vágya. Legyen szó zenéről, főzésről, sportról, olvasásról vagy DIY-tevékenységekről – az élet minden területén fontos számukra az inspiráció, a teremtés képessége. Őket célozva a Costa Coffee most “A kávézás élménye – rutin helyett rituálé” tematika mentén készülő új alkotásokat vár  a Costa Art & Craft pályázatára.

 

Hogyan inspirálódunk?

Egyáltalán a kávénak van-e kiemelt szerepe az alkotáshoz, kreatív munkához szükséges inspirációhoz? A Costa Coffee kizárólagos hazai forgalmazója kíváncsi volt, hogy ki hogyan inspirálódik: az Opinio kutatócéggel közösen végzett felmérésből az derült ki, hogy a válaszadók közel fele teljesen hétköznapi tevékenységek hatására kerül alkotó fázisba, legyen az zenehallgatás, egy jó kávé vagy egy séta. A kávét mint inspirációforrást a válaszadók harmada jelölte meg a felmérésben, 37 százalékuk sport, minden negyedik ember pedig kulturális tevékenység közben nyer inspirációt.

 

Kávézz és pályázz!

A  Costa Art & Craft pályázatra bármilyen, a kávé vagy a kávézás által inspirált alkotással lehet pályázni műfaji megkötés nélkül: legyen az egy grafika vagy festmény, egy fotó, videó vagy animáció, egy vers, novella vagy dal, egy skicc, szkeccs, ruhaköltemény vagy egy koktél – bármi, ami szebbé, érdekesebbé, izgalmasabbá teszi a világunkat, szerethetőbbé a mindennapjainkat.

Célunk, ahogy eddig is, a hazai kávékultúra fejlesztése. Ez a pályázat tökéletes eszköz rá, hogy minél többféle megközelítést ismerjünk meg a kávéval, kávézással kapcsolatban, ezáltal mi is jobban megérthetjük a fogyasztási szokásokat, preferenciákat – mondta Kedves Zoltán, a Coca-Cola HBC Magyarország Kávé és prémium alkoholok üzletág igazgatója. „A jó kávé legfontosabb összetevője a minőségi alapanyag, a gondosan válogatott és pörkölt kávészemek, amelyek most reményeink szerint egy sor különböző amatőr és profi művészt inspirálnak rá, hogy kifejezhessék önmagukat. Izgatottan várjuk a beérkező pályaműveket!”

 

A pályázat induló sajtóeseményén a szakmai zsűri tagjai is bemutatkoztak:

  • Szurcsik József, Munkácsy Mihály-díjas, Érdemes Művész, képzőművész, grafikus és festőművész
  • Cserhalmi Luca, esztéta, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora
  • Czikkely Panni, formatervező művész, illusztrátor és grafikus
  • Gávris Iván, a Coca-Cola HBC Magyarország kávészakértője
  • Mitter Anna Róza, bőrdíszműves designer, a Mittersisters alapítója

 

Nagy örömmel veszek részt a pályázat zsűrijében, mert minden ilyen kezdeményezés ösztönzi az alkotókat és hozzájárul, hogy a művészeti alkotások minél több emberhez eljussanak. Az ilyen pályázatok segítenek abban, hogy az inspiráció, a művészet, a kultúra a mindennapjaink része legyen, épp úgy, ahogyan a kávézás” – mondta Szurcsik József.

A pályázatra augusztus 31-ig (mesterséges intelligenciával készült alkotások esetében augusztus 24-ig) lehet nevezni.

 

SOCIAL MEDIA