Az IKEA szeptemberben kezdődő pénzügyi évének meghatározó témaköre a főzés és étkezés. Ennek kapcsán globális kutatást készített, amelyben a legújabb Élet Otthon felmérés rámutat, hogy az otthoni élet a magyarok számára is egyre inkább a megtakarításról és az egészségtudatosságról szól, amit a konyhában töltött, megnövekedett idő is bizonyít. A vállalat a trendekre reagálva több mint 400 új főzési és étkezési terméket vezet be a 2026-os pénzügyi évben, hogy támogassa a fogyasztókat a tudatosabb és fenntarthatóbb életmódban.
Élet Otthon[1] kutatásából kiderül, hogy a konyha az otthon szíve, hiszen a magyarok 53%-a számára ez a legkedvesebb hely az otthonukban. Noha a megkérdezettek többségének az otthon a kikapcsolódás helyszíne is, a háztartásokra nehezedő anyagi nyomás miatt egyre többen (27%) keresnek olyan megoldásokat, amelyek segítenek a megtakarításban, amit a konyhai szokások is tükröznek.
![]()
Charlotte Miles, az IKEA cseh-magyar-szlovák régiójának kereskedelmi vezetője elmondta: „Több mint 80 éve tanulmányozzuk az otthoni életet, és a kutatási eredmények egyértelműen igazolják, hogy a konyha több, mint egy funkcionális tér – a közös pillanatok, a biztonság és a jóllét forrása. A magyarok 40%-a azért főz otthon, hogy pénzt takarítson meg, és ugyanennyien tartják egészségesebbnek a házilag készített ételeket, mint a gyorséttermi alternatívákat. Ennek a motivációnak a támogatására az IKEA a 2026-os pénzügyi évében a főzési és étkezési megoldásokra fókuszál, fő üzenetünk, hogy „Minden, amit kifőzünk, a konyhában kezdődik”. Célunk, hogy segítsük a tudatosabb, fenntarthatóbb életmód kialakítását és szebb hétköznapokat teremtsünk vásárlóink számára.”
A kutatás azt is feltárta, hogy a magyarok megváltoztatták szokásaikat az elmúlt évben: többet főznek otthon (32%), tudatosabban minimalizálják az élelmiszer-pazarlást (28%), valamint az étkezéshez kapcsolódó kiadásokat is csökkentették (27%). Az IKEA a vásárlói igényekre reagálva több mint 400 új főzési és étkezési termékkel gazdagítja kínálatát a 2026-os pénzügyi évben, ideértve a helykihasználást segítő és élelmiszer-pazarlást megelőző megoldásokat is.
Az IKEA elkötelezett a fenntarthatóság és a megfizethetőség mellett is – írja közleményében a vállalat. Az étel-hulladék mérséklése érdekében saját konyháiban 2017 óta 60%-os csökkenést ért el, a „Too Good To Go” partnerségek pedig eddig több mint 800 000 adag ételt mentettek meg. Az IKEA Food üzletág, amely a 24-es pénzügyi évben 2,2 milliárd eurós bevételt ért el, szintén bővíti kínálatát: 2026-ban a húsgolyók mellett falafel- és halas golyókat is bevezetnek a növényi alapú és tengeri ételek iránti növekvő igény kielégítésére.
A 2026-os pénzügyi évben az IKEA célja, hogy megmutassa, a konyha sokkal több, mint egyszerű helyiség; a szebb otthoni élet központja. Éppen ezért a vállalat arra törekszik, hogy megmutassa a konyha érzelmi és funkcionális értékét, mint a mindennapi élet központját, ahol bárki képes különlegessé tenni az étkezéseket és maradandó pillanatokat teremteni.
[1] [1] Az IKEA bemutatta legújabb „Élet [1]Otthon” kutatását, melyet 39 országban, több mint 38 000 résztvevővel végeztek el, hogy jobban megértsék az emberek otthoni életét, szükségleteit és kihívásait. Az adatgyűjtés 2024 májusától júniusáig zajlott.
