Az autógyártó a digitalizációnak jelentős szerepet szán 2025-ig szóló stratégiájában, és valamennyi vállalati funkcióba beépíti.
A Škoda három fő területen – cégszintű digitalizáció, hálózatra kapcsolódó járművek, jövőbeli mobilitási koncepciók – foglalkozik a digitalizáció kérdésével, de a gondolkodásmódnak hamarosan az összes szervezeti funkciót át kell majd hatnia, az alkalmazottak képzésétől a virtuális valóságot alkalmazó fejlesztésen át az Ipar 4.0szemlélet szerinti gyártásig. A cél új termékek és mobilitási szolgáltatások kialakítása, valamint a vásárlók utazásának könnyebbé, hatékonyabbá és érdekesebbé tétele. Bernhard Maier vezérigazgató szerint „az autó csak a tágabb értelemben vett forradalom egyik részlete. Ahogyan a telefonhasználati szokások megváltozása gyökeresen átalakította a távközlési cégek üzleti modelljét, hasonló horderejű változás elé néznek az autóipari cégek is.”