Az okoshotelek piaca az elmúlt időszakban is dinamikus növekedést mutatott, előrejelzések szerint pedig robbanásszerű növekedés várható a következő években. A Smart Hospitality Market felmérése szerint a piac értéke a 2022-es 13,6 milliárd dolláros értékről 2026-ra eléri a 49,9 milliárd dolláros értéket. A szállodák több mint 40%-a tervezi a közeljövőben okostechnológiák bevezetését a vendégélmény javítása érdekében. E trendek segítik a márkák megkülönböztetését és megerősítését az iparágon belül.
„A szállodaipar igényeit felmérve célunk az volt, hogy a lakóotthonok és a társasházak után az elérhető legfejlettebb technológiák felhasználásával újabb területeket hódítsunk meg, és a hotelek számára is elérhetővé tegyük innovatív okosmegoldásainkat. A Hotelify hozzájárul a vendégélmény növeléséhez úgy, hogy gyorsabb és hatékonyabb kommunikációt biztosít, emellett segíti az igényekhez igazodó humánerőforrás-menedzsmentet és ezzel az üzemeltetési költségek csökkentését, a professzionális hotelüzemeltetés jegyében” – fejtette ki a szolgáltatás kapcsán Szarvas Péter, a Chameleon Smart Home alapító-tulajdonosa.
Mitől lesz okos egy hotel?
A Hotelify mobilapplikációban több mint száz funkció érhető el. Ezek közé tartoznak az okosotthon-megoldásokra épülő okosszoba-technológiák (pl. okosvilágítás és -klímavezérlés), a digitális szolgáltatások és kommunikáció (különböző szállodai szolgáltatások telefonról való megrendelése és nyomon követése, chat), érintésmentes szolgáltatások (express check-in és check-out, digitális kulcsok), a fenntarthatóság és energiahatékonyság (energiatakarékos berendezések és világítás, intelligens energiafelhasználást monitorozó és optimalizáló rendszerek), valamint az adatok és az analitika teljes körű használata.
A magyar fejlesztők applikációja az első magas komplexitású, mobiltelefonon keresztül elérhető szállodai fejlesztés. A vendégek érkezésük előtt letölthetik az applikációt, amelynek számos kényelmi funkciója teszi egyszerűbbé a szállodai adminisztrációt és könnyebbé a szolgáltatások igénybevételét a szerződött partnerek hoteleiben. A Hotelify használatával elérhető szolgáltatások lefedik az okosszobai funkciókat is. Többek között az expressz check-in/check-out, emellett olyan széleskörű F&B funkciók, mint az asztalfoglalás, is elérhetők. Az alkalmazás használatával konkrét rendeléseket lehet leadni mobilról; foglalhatunk masszázsidőpontot, hívható a szobaszerviz, nyugágyunkhoz rendelhetjük a pincért, de akár takarítási igényünket is könnyen be lehet jelenteni. Emellett egyszerűbbé válik a hibák bejelentése és a recepcióval való kapcsolattartás is, amelyre chat formájában nyílik mód. Az innovatív okosszolgáltatások, mint a jogosultságok mentén szabályozható beléptetés, valamint a világítás mellett a fűtés-, hűtés- és árnyékolásvezérlés mind a rendszer részét képezik – írják.
Chameleon-megoldások lakásokba, társasházakba és hotelekbe is
A Hotelify hardveres okosmegoldásaiért a rendszerfüggetlen okosotthon-szakértő, a a Smart Hotel Solution stratégiai együttműködő partnereként a Chameleon Smart Home Nyrt. felel. A 2023. februártól a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) Xtend piacán regisztrált vállalkozás tavaly elindított kanadai terjeszkedésének motorját jelentő, társasházak számára kifejlesztett UpHome megoldását Dubajban a Middle East Energy energetikai konferencián is bemutatták, emellett pedig a Metrodommal kötött együttműködés keretében 2028-ig 1200 Metrodom-lakásba építik be. A cég ezzel a lépésével a szállodapiac felé is nyitott, aminek révén további értékesítési lábbal erősítette piaci pozícióját – olvasható a közleményükben.