Cápák között: történelmi ajánlat – az egész céget felvásárolná a befektető

Tejszínhub

A Cápák között hazai történetében először nem befektetési, hanem felvásárlási ajánlatot tett az egyik Cápa, Lakatos István. 

 

A szalonok hőse

Augusztini Krisztián szeretné megreformálni a szépségipart, többek között a fodrász-időpont foglalást. Ezért hozta létre a Salonhero nevű alkalmazást, ahová már több mint 3 ezer felhasználó regisztrált és ahol 300 szépségipari szolgáltató van jelen. Az alkalmazás megkönnyíti az időpontfoglalás mechanizmusát és könnyen található vele szabad fodrász, műkörmös vagy akár masszőr is. A fejlődéshez Krisztián 40 millió forintot kért a Cápáktól, Moldován András szerint viszont pont az egyediség nincs benne a vállalkozásban. Tomán Szabina tapasztalatai szerint a legtöbb szolgáltatónál már saját felületen, online foglalhatóak tetszőleges időpontok, így ez szükségtelen. A Cápák sorban kiszálltak.

 

Több cég, több visszautasítás

Both Tímea felvidéki kozmetikus rengeteg termékkel találkozott karrierje során, de egyik sem tudta fenntartani azt a minőségi, egyúttal természetes szintet, amit szerinte a vendégei megérdemelnek. Ezért hozta létre a Herbsgarden Beauty kozmetikumfejlesztő- és gyártó vállalkozást, majd egy befektetővel közösen a termékeket forgalmazó céget is. Készítményei teljes értékű növényi olajokat és tudatosan összeállított prémiumkategóriás illóolajokat, kivonatokat tartalmaznak, amelyeknek tudományosan igazolt hatásuk van az anti-aging szegmensben. Azonban a 15 millió forintos befektetést csak a forgalmazó cégre kérte, a gyártó cégre nem. A Cápákat ez kissé felháborította, Balogh Petya szerint ez „nem fair”, mert ők egy kvázi üres cégbe szállnának be, ezért a Cápák ezúttal is sorban kiszálltak.

 

Oktatási reform – az egyik Cápa felvásárolná az egész céget

A Redmenta – eddig – ingyenes online feladatlapokat készítő rendszer, amely megkönnyíti a tanárok és diákok munkáját. Eddig összesen 20 millió feladatlapot töltöttek ki, közel egy tucat országból. A fiatal vállalkozók egy új, előfizetős szisztémát dolgoztak ki, amellyel nemzetközi vizekre eveznének a termékkel. Ehhez kértek a Cápáktól 150 ezer eurót, 4%-ért cserébe, amit Lakatos István ironikusan meg is jegyzett: „nagyvonalúak vagytok”. Azonban a pitch folyamán annyira meggyőzték a befektetőket, hogy 5-5%-ért, azaz összesen 10%-ért Balogh Petya és Moldován András is kínált 75-75 ezer eurót, de Lakatos István még ennél is nagyvonalúbb volt! A nagyhal nem „exitre” játszik, ő a növekedésben hisz és a meghatározó jelenlétben, ezért ajánlatot tett a cég teljes, 100%-os felvásárlásra. Ilyen ajánlat az üzleti showműsor hazai történetében még nem hangzott el! A vállalkozók – egyeztetve korábbi befektetőikkel – elutasították a felvásárlást és 3-3%-os, azaz 6%-os ellenajánlatot adtak Balogh Petyának és Moldován Andrásnak. A tárgyalás végén a Cápák összesen 4,5%-ban megállapodtak volna, de Visy Zoltán és Mérő Bálint a végső ajánlatot végül elutasították, így nem jött létre befektetés az oktatás reformja kapcsán.

 

Hitellel hűtik a kedélyeket

Nagy ipari csarnokok környezetbarát hűtési rendszereit dolgozta ki a Tetőhűtés csapata, akik a legnagyobb hűtési energiafelhasználók költségeit tudják 60-80%-kal csökkenteni. A saját szabadalmuk négyszer hatásosabb a piacon lévő versenytársakénál és ötödével olcsóbb a kivitelezése is. Felcsillant a Cápák szeme, amikor kiderült, hogy a vállalkozók sós vízzel is kísérleteznek, az ugyanis a cápák természetes közege. Azonban egy jövőbeli cégbe nem kívántak befektetni, ráadásul a Cápák egyöntetű véleménye szerint először a hazai piacon kell érvényesülni, utána tekintsenek külföldre. Weeber István a szabadalom tulajdonosa és Juhász Péter Tibor 80 millió forintért érkeztek, Balogh Levente felajánlotta nekik, hogy az egyik csarnokának vezetőivel összehoz egy találkozót, ahol – ha sikerrel járnak – telepíthetik a rendszerüket. Lakatos István felajánlotta, ha egyelőre elfelejtik a külföldi terjeszkedést és itthon, a hazai csarnokok 10%-át le tudják hűteni, üzletelhetnek. 3 éves, 80 milliós hitelben állapodtak meg, amiért István 10%-ban részesül a cégből. A vállalkozók örömmel fogadták el a hiteles ajánlatot.

 

A 12. adást követően a Cápák között partnerei az alábbi különdíjakat ajánlották fel: a K&H az innovációért és fenntarthatóságért különdíj-jelöltje, a Telekom Digitálisan Tettrekész díjasa, a Samsung különdíj-jelöltje a Redmenta, valamint a KIA fenntartható mobilitás különdíj-jelöltje a Tetőhűtés.

 

A diákok interjút készíthetnek Newtonnal és megírhatják Kolumbusz Kristóf önéletrajzát ezzel az új tanulási módszerrel

 

„Mennyit kérnétek a 100 százalékért?” – Lakatos István felvásárolná a Cápák között vállalkozóinak cégét

 

Online időpontfoglaló rendszerrel reformálná meg a szépségipart a Salonhero vállalkozója

 

„Nem lehet, hogy túl sokat beszélsz?” – a Cápák között vállalkozója kommunikációs szakembernek kiváló lenne a befektetők szerint

 

A Cremediq sikersztorija: tökéletes fúzió jött létre Balogh Levente és Pallagi Edina között

 

Ránctalanító krémmel fiatalítaná meg a Cápákat a vállalkozó, akihez beszélnek a növények

 

„Lehet otthon kutyulni egy piskótatésztát, de egy kozmetikumot nem” – a vállalkozó kikérte magának Balogh Petya kritikáját

 

„Nem volt még ilyen a világtörténelemben” – fenntartható és gazdaságilag gyorsan megtérülő energetikai megoldás a Cápák közöttben

 

„Gazdaggá teszlek benneteket” – Lakatos István beszállt a Tetőhűtésbe

 

 

SOCIAL MEDIA