A Coop Hungary több régióból és tagvállalatból áll, amely összetett feladatot jelent a fogyasztókkal folyatott egységes kommunikációban.
A vállalat ez év őszétől a Brandbank adatbankját használja országos és regionális katalógusainak, online és offline felületeinek adattartalmának előállítására, mely nemcsak minőségi technológiai előrelépés, de jelentős idő és költség megtakarítást is jelent a cég számára.
Az együttműködés alapja, hogy a Brandbank feldolgozza az adott akciós katalógushoz tartozó választéklistát és elérhetővé teszi az abban található termékek adatait a Coop számára. A Brandbank tevékenységének lényege ugyanis, hogy megalkotja a fizikai, valós termékek virtuális termékinformációit. Amennyiben egy termék még nincs benne a Brandbank termékkönyvtárban, bekéri a termékmintát a szerződött beszállítótól, majd professzionális módon előállítja arról a fotót és a termékadatokat. A nem szerződött partnereket pedig megkeresi és ismerteti számukra a szolgáltatást.
A gyártó/forgalmazónak sem mindegy, hogy milyen kép jelenik meg a termékéről az akciós újságban, hiszen ezen katalógusok célja a a vásárlók döntésének befolyásolása. A központi adatbázis előnye a fotók konzisztens megjelenése is. Ma már a hazai FMCG szektor legnagyobb része aktívan használja online és offline célokra is a Brandbank termék adatbázisát, havonta több mint 9000 termékképet töltenek le a partnerek.
A Coop Hungary Zrt. számára elsősorban nagyobb hatékonyságot jelent a kooperáció. „Eddigi folyamatunk az volt, hogy a fotókat a beszállítóktól közvetlenül kértük be, ami egyrészt egy aprólékos, erőforrás- és időigényes feladatot rótt ránk, másrészt az általuk biztosított fotók minősége sokszor nem felelt meg azon elvárásoknak, amit a Coop csoport támasztott. A Brandbank sztenderdjei számunkra garanciák arra, hogy a fotók megfelelő minőségben és határidőre a rendelkezésünkre álljanak” –osztotta meg a együttműködés előnyeit Malich Kornél, a Coop Hungary üzletfejlesztési igazgatója.