A Big Picture 2023 konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Benda Gergely ügyvezető igazgató, Antenna Entertainment.
Karriered legnagyobb részét a zeneiparban és a televíziózásban töltötted. Melyik áll közelebb a szívedhez?
Nincs preferenciám. Nagy mennyiségben vagyok fogyasztója mindkettőnek. Mindig is nagyon érdekelt a média, de karrierszempontból elsősorban menedzsernek tartom magam. Cégekhez szerződöm, kihívásokat kezelek, kollégákkal dolgozom együtt. Hozzájuk viszonyulok, ezekről vannak (döntő többségében) pozitív emlékeim.
Hat évet dolgoztál az HBO-nál, amely streamingben is erős. Mi vonzott a lineáris televízió világába?
A különbség az Antenna Entertainment és az HBO között nem lineáris- vagy SVOD-fronton érhető tetten. Amikor az HBO-nál dolgoztam, az is nagyon erősen CEE-központú vállalat volt. Rengeteg ide irányuló erőforrással, figyelemmel, lehetőséggel. A mai CEE-média világában jelenleg az Antenna Entertainmentet látom leginkább ilyennek. Ezért szerettem volna itt dolgozni.
Sokan a saját helyi tartalomra esküsznek, mások épp most állnak le a helyi gyártással. Nálatok mi a prioritás?
A mi célunk egyértelműen az, hogy minél több kiemelkedő minőségű saját gyártású produkciót készítsünk, ebben látjuk a jövőt. Helyi történeteket mesélünk el, helyi tehetségekkel. Ennek mentén idén ősszel négy saját gyártású sorozatot mutatunk be a Viasat3 csatornán, amely kifejezetten az egyedi, formabontó formátumairól híres.