Bartus Szilvia: „Az emberek ki vannak éhezve a tartalmas, értékes műsorokra”

Kiemelt Márkaépítők Közössége

A Big Picture 2025 konferencia előtt megjelent lapszámunkban televíziós szakemberekkel beszélgettünk. A kisisnterjúkat most online is elérhetővé tesszük. Következő megszólalónk Bartus Szilvia, az Antenna Entertainment kommunikációs igazgatója. 

 

Egy közel három évig tartó banki kitérő után tértél vissza 2022 márciusában a televíziózás világába. A terveidről tavaly januárban beszéltünk hosszasabban a Jazzy Rádióban, akkor még korai lett volna a számvetés. Most viszont már felmerül a kérdés, mit sikerült megvalósítanod azokból a célokból, amiket az induláskor magad elé tűztél?

Az induláskor egy csaknem üres marketingosztály élére érkeztem, és a legfontosabb célkitűzésem a csapat felépítése volt. Elég jól sikerült, mert most éppen huszonketten vagyunk. Ehhez hozzátartozik, hogy közben a marketing, PR és digitális média ágak mellett a kreatív- és promódivízió is hozzám került, és így épült fel egy nagy, egységes kommunikációs osztály, ami még inkább lehetővé teszi, hogy átfogó, integrált kampányokat készítsünk. Fantasztikus a csapat – ezt nemcsak én mondom, hanem mindenki, akivel együtt dolgozunk –, és szerintem rendkívül hatékonyan működünk ebben a formában, ami még több is, mint amit kitűztem célként.

 

A branding egyik alaptörvénye, hogy különböznöd kell a versenytársaktól. Milyen állapotban vannak ma a márkáitok?

A legcsillogóbb márkánk ma az Adom a napom. Éppen véget ért a negyedik évad, és máris végeláthatatlan üzenetár jön felénk, hogy ugye folytatjuk. A „Geszti-műsor” olyat hozott a VIASAT3-ra, ami a csatornabrandet is képes volt rátolni egy olyan új irányra, amiben nagyon hittünk a szívünk mélyen, és amiről reméltük, hogy be fog jönni. Erre csatlakozott rá a WMN-nel közös műsorunk, a Ki vele! is, és ezt az utat erősíti a két új produkciónk, az Útközben elmeséled és az Őszinte leszek is, Sváby András, illetve Osváth Zsolt műsorvezetésével. A VIASAT3 tehát, köszöni szépen, brandszempontból nagyon jól van. A VIASAT6 pedig a magyar stand-up iránnyal kezdi újra felfedezni önmagát. Van még előttünk egy hosszabb út, hiszen idő, mire megerősödik ez a vonása a csatornának, de jól haladunk.

Ami pedig a többi piacot illeti, az AXN-portfólió mind Lengyelországban, mind Romániában megújult egy kicsit: új programmingstratégia mentén átalakítottuk a csatornákat, és jobban differenciáltuk az almárkákat, amit lekövetett a brand is. Az ottani mutatókat azóta nagyon szeretjük nézegetni, mert egyre jobbak az eredmények.

 

Egymás után indítjátok a talkshow-kat ismert, népszerű televíziós arcokkal. Minek tudható be, hogy ez a formátum napjainkban megint ennyire sikeres?

Azt gondolom, hogy az emberek ki vannak éhezve a tartalmas, értékes műsorokra. Ma már mindenhonnan audiovizuális szórakoztatás ömlik a társadalomra, és ezt nagyon nehéz hatékonyan megszűrni. Jólesik leülni valami olyan elé, ami ugyan lineáris, de tudod, hogy értéket, valódiságot, minőséget kapsz abban az egy órában. A Ki vele! például a témáiban is olyat hozott, amit nem szokás főműsoridőben megbeszélni, pedig létezik olyan csoport – méghozzá kereskedelmi szempontból nagyon is értékes –, amely ezt igényli és szereti nézni.

A beszélgetés eredetileg a Márkamonitor 2024/3. számában jelent meg. 

SOCIAL MEDIA