Négy napon át a szolgáltatások és ügyfélélmény javításáról tanulhattak a hazai cégek. Csütörtökön Service Design Day keretében 62 előadó siker-, illetve kudarctörténeteit ismerhették meg a résztvevők, majd péntektől vasárnapig design sprint keretében próbálhatták ki a service design eszköztárát a gyakorlati tapasztalatra vágyók.
A világ vezető tanácsadó cégei szerint a top öt legforróbb téma között megtalálható a customer experience és a design thinking. Nem véletlenül: kutatások szerint az ügyfélélményre költött összeg erős hatással van az ügyfél lojalitására és a bevételekre. Mégis a jó ügyfélélmény kialakítása gyakran együtt jár a szervezeti keretek, hagyományos gondolkodás átalakulásával is – nem véletlenül nehéz terep ez, sokaknak beletörik a bicskája. Mindeközben robbanásszerűen fejlődnek az iparágak az új, élményalapú gazdaságban: a 2018-as Service Design Dayen tíz különböző terület – telco, mobilitás, CX, UX, HR, ügynökségek, oktatás, blockchain, finance, NGO és a coaching piacok szakértői mutatják meg, hogyan segíthet ebben a service design. Trendek, esettanulmányok, gyakorlati tapasztalatok október 11-én Budapesten, a CEU nagytermeiben.
„Úgy válogattuk össze a programot, hogy ne csak a sikerekről beszéljünk, hanem tanuljunk a bukásokból is, hisz gyakran ezek adják a legizgalmasabb tanulságokat” – mondja Radnai Zoltán társszervező, aki közel tíz éven át volt a Prezi customer experience vezetője. A szervezők kiemelten fontos témakörnek tartják a jó projektek gyakorlati megvalósításának, implementálásának kihívásait, és erre külön blokkot is szentelnek. Káli György, a Service Design Day alapítója szerint azért is fontos az őszinte tapasztalatcsere, mert végre kialakult egy fogékony szakmai közösség, sok helyen foglalkoznak service designnal, az ügyfelek közös mégis edukációja elengedhetetlen.
A service design gyakorlati oldalába is bekapcsolódhattak azok, akik csatlakoztak a háromnapos design sprinthez. A sprint témája: MOL Limo service 2.0 – a Limo szolgáltatásának fejlesztése. A résztvevők együtt dolgozhattak az egy nappal korábban hallott előadókkal, az ország vezető service designereivel. A sprint során a résztvevők pénteken egy trendi, a városok és a mobilitás jövőjét alapjaiban megváltoztató közlekedési forma, a carsharing szolgáltatás problémáit, kihívásait vették górcső alá. A probléma feltérképezése során szombaton már megoldási ötletek születtek, melyekből prototípus készült. A prototípusokat rapid tesztelés segítségével validálták, és így a harmadik nap végére elkészültek a megoldások, melyeket vasárnap este a MOL Limo vezetősége előtt prezentáltak a résztvevők. A sprinterek megismerhették a design sprint módszert, service design eszközöket és kipróbálhatták ezeket a gyakorlatban.
„2030-ig a fogyasztók első számú választásává kívánunk válni a régióban, folyamatosan új szolgáltatásokkal, új piacokon jelenünk meg. A lehető legjobb felhasználóélményre törekszünk, ehhez pedig elengedhetetlen a service design. A háromnapos sprinten a MOL Limo volt a központban, biztosak vagyunk benne, hogy segítik a munkánkat a közös felismerések, validált gondolatok.” – mondta Winkler Zsolt a MOL Csoport Open Innovation HUB vezetője.”
A Service Design Day a Design Hét keretein belül a Superbrands társszervezésében valósul meg, a teljes programot ITT lehet olvasni.