A Honor okostelefon márka Európa több országában készített kutatása alátámasztja, hogy a szelfik népszerűsége továbbra is töretlen. A márka folyamatos fejlesztéseinek középpontjában a kamerák fontos helyen szerepelnek, a szelfikamerákon keresztül is igyekszik támogatni a felhasználókat a vizuális történetmesélésben és az önkifejezésben. A szelfikutatáson keresztül pedig igyekszik még jobban megismerni a felhasználói igényeket és a szelfizés aktuális trendjeit.
Az Európában végzett mintegy 5750 fő részvételével készült felmérés alapján a kontinens lakói átlagosan 597 szelfit készítenek magukról egy évben. A régió legtöbb szelfijét a spanyolok készítik (728), míg a legkevesebbet az Egyesült Királyságban élők (468). Az eredmények ugyanakkor egy népszerű közhiedelmet is megcáfolnak, ugyanis az Egyesült Királyságban és Hollandiában is többet szelfiznek a férfiak hetente, mint a nők.
Az elkészült képek közel fele (45 százalék) landol családtagnál, barátnál vagy valamely közösségi oldalon. A kutatásban résztvevők mindössze 11 másodperc alatt döntenek arról, elégedettek-e képpel vagy újat készítenek. Ahhoz azonban, hogy eldöntsék, a közösségi felületeken is megosztják-e művüket, már 26 percre van szükségük.
A 16-29 év közti európaiak saját bevallásuk szerint több természetes, smink nélküli önarcképet készítenek, mint 5 évvel korábban.
Az okostelefonnak köszönhetően a nap minden percében velünk van egy jó minőségű fényképezőgép, így hajlamosabbak vagyunk megörökíteni hétköznapi pillanatokat beállított képek helyett. Ennek is köszönhető, hogy egyre népszerűbbek az edzés után készült vagy éppen a háziállatokkal közös szelfik, de ugyancsak gyakoriak azok a képek, amiket ágyban fekve készítenek magukról a felhasználók. A természet szépségeinek megörökítése szintén népszerű téma volt 2019-ben. A fiatalok 62 százaléka több képet készít a természetben, mint szórakozóhelyen 5 évvel ezelőtthöz képest.
Mindemellett a kutatásból az is kiderül, hogy a résztvevők több mint fele (61 százalék) tesz közzé tartalmat közösségi oldalán azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet egy problémára vagy ügyre. 55 százalékuk vallja azt, hogy egy kép hatására változtatott véleményén valamely társadalmi ügyet érintően, további 55 százalék pedig úgy tartja, hogy a képek pontosabban jellemezik napjaink társadalmi ügyeit a televízióhoz vagy az újságokhoz képest.
A 16 és 29 év közöttiek 16 százalékkal több fotót készítenek okostelefonjukkal, mint a 30 év felettiek. Több mint egyharmaduk (35 százalék) pedig azt állította, elképzelhetően tartja, hogy a jövőben kizárólag képek útján kommunikáljon.