A GKI Digital kutatása szerint a mintegy 6,2 millió magyar internetező 97 százaléka használ okostelefont, és minden negyedik felhasználó telepít vásárlással kapcsolatos applikációt a készülékére. Ezek közül az egyik legnépszerűbb online vásárlásra használható alkalmazás az eMAG-é, és ezzel az appal a leginkább elégedettek a hazai okostelefon-használók.
A GKI Digital piackutató cég Online Retail Big Picture Magyarország kutatása szerint Magyarországon 1,55 millió ember, a magyar internetezők 25 százaléka használ valamilyen online vásárláshoz kapcsolódó applikációt, de ha csak a 18-29 éves korosztályt vizsgáljuk, ott az arány ennél is magasabb, 35 százalék körüli.
Az okostelefont használók 37,3 százaléka szokott online vásárolni mobil eszközről. Bár online vásárolni például a mobil böngészőjéből is lehetséges, a legtöbben azért telepítenek kereskedői appot a mobil weboldal használata helyett, mert kényelmesebb, egyszerűbb, és könnyebb a használata – derül ki a GKI Digital kutatásából. A mobil appok térhódítását mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy idén az eMAG alkalmazásból egy vásárló már megrendelt és ki is fizetett egy 3,5 millió forint értékű rendelést.
Az eMAG appjával a legelégedettebbek a magyar felhasználók
A felmérés eredményei szerint az eMAG mobilalkalmazása az egyike a két olyan online vásárlási alkalmazásnak, amelyeket a legtöbb magyar felhasználó próbált ki. A GKI Digital adatai szerint az eMAG appot havonta vagy gyakrabban a felhasználók 71 százaléka használja. Az e-kereskedelmi appok közül pedig az eMAG-éval a legelégedettebbek a magyar felhasználók.
Az eMAG hat éve, 2015 május közepe óta teszi lehetővé a magyar vásárlók számára, hogy a cég saját androidos vagy iOS-es alkalmazásból érjék el az online áruházat. Az applikáció igazi áttörése 2019-ben ment végbe, amikor a magas arányt elérő okostelefon-penetráció és a Black Friday kampány nyomán az appos felhasználók száma megsokszorozódott.
Az eMAG mobilalkalmazását a legtöbben Budapesten, Pest megyében, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében és Hajdú-Bihar megyében használják a legtöbben. Szimultán a legtöbb felhasználó a Black Friday-en, illetve a kiemelt akciós kampányok (például Készletkisöprés, Boxing Day) indulásakor érkezik az alkalmazásból, mivel ilyenkor sokan push-üzenetben értesülnek az akció indulásáról. Ennek nyomán az, hogy az appból mikor érkeznek tömegesen látogatók, nem napszaktól, hanem inkább attól függ, hogy mikor indul egy-egy akciós kampány, amelyről értesítést kapnak a felhasználók.
Sosem áll meg az app fejlesztése
“Jelenleg négyszer annyian használják az eMAG-appot androidos eszközön, mint iPhone-on, de mindkét platformot szimultán kell frissíteni, új funkciókkal bővíteni. Az anyacég bukaresti központjában lévő fejlesztők által kidolgozott új funkciók általában két héten belül megjelennek a magyar alkalmazásokban is. Azok az ügyfeleink, akik használják a mobil alkamazásunkat, elkötelezettebbek az eMAG márka iránt és gyakrabban is vásárolnak nálunk” – mondta Szauter Zsolt, az eMAG marketingigazgatója.
A magyar e-kereskedelmi piac folyamatosan fejlődik, amelynek nyomán az eMAG applikációja is változik: miután egyre többen rendelnek gyorsan forgó fogyasztási cikkeket, például mosó- és mosogatószert, tartós élelmiszert, nemrég egy “Vásárolj újra” menüpont került az alkalmazásba, amellyel egyszerűen lehet újrarendelni a kifogyó otthoni készleteket. Az eMAG idei appfejlesztései terén leginkább a személyre szabhatóságot biztosító funkciók kerülnek a fókuszba: az egyik fő cél az adott vásárló érdeklődéséhez még jobban passzoló termékeket ajánljon az alkalmazás, illetve az eMAG.hu oldal is.