Az eBay magyar cégekre hajt

Hírek

Az év eleje a legnépszerűbb időszak, ha új üzlet elindításáról van szó Magyarországon. A legsikeresebb újonnan regisztrált kis-és középvállalkozások átlagosan 24,5 millió forint eladást generáltak 2017-ben az eBay-en, ahova több mint 7 ezer termék érkezett magyar ügyfelektől.

Az újév gyakran az új kezdetek időszaka. Ez igaz akkor is, ha online üzlet indítását tervezzük, derült ki az eBay, a vezető online piactér felméréséből. Az adatokból látható, hogy Európában virágzik az e-kereskedelem. Ha az itthoni adatokat nézzük, Magyarországon 9746 eladó regisztrált az oldalra 2015 óta, 2017-ben 2725.

Az új vállalkozások rendkívül sikeresek, ha az első éves eladásokat vesszük figyelembe. A 10 legsikeresebb vállalkozás, amely tavaly kezdte meg működését – mostanra együttesen több mint 245 millió forintos árbevételt realizált, 2017-ben. Ez azt jelenti, hogy egy online vállalkozás átlagosan 24,5 millió forint bevételt könyvelt el az első évben. Volt olyan kereskedő, aki több, mint 73 millió forintot keresett egy év alatt.

Ezek a vállalkozások jelentősen növelik az eBay-en elérhető új termékek széles választékát, amit jól mutat, hogy 2017-ben 7406 új terméket kínáltak közvetlenül az eBay-en keresztül a vásárlóknak. Az eBay-en regisztráló új vállalkozások legkedveltebb kategóriái közé 2017-ben az alábbiak tartoztak: elektronika, divat, otthon és kert, gyűjtőknek szánt termékek és járművek.

Ha a termékeket vesszük górcső alá, az új hazai vállalkozások által kínált legnépszerűbb termékek 2017-ben a következők voltak: nemzetközi papíráru (pl. poszterek, szórólapok), dekorációs kellékek, használati utasítások (pl. legóhoz vagy háztartási elektronikai gépekhez), ajándékkártyák, gyűjtőknek szánt különböző tárgyi sorozatok, katonai termékek (pl. ruha, régi kitűzők vagy egyéb ritkaságok), illetve pólók.

De az új belépők az export tekintetében is jól teljesítenek, ha a legsikeresebb eladók külföldi eladásait vesszük figyelembe. A top 10 hazai kereskedő között, aki tavaly kezdte online vállalkozását, találunk olyat, aki 68 országban tudta értékesíteni termékeit.

Érdekesség, hogy a legnépszerűbb időszak, amikor Magyarországon a legtöbben regisztrálnak az eBayre 16 és 17 óra között van (magyar idő szerint), a regisztrációk mintegy 6% pedig mobiltelefonról történik.

Napjainkban az online kereskedelemmel kapcsolatban sokszor hallhatjuk, hogy az csak a nagyvállalatok kiváltsága. Pedig a valóság az, hogy az olyan felületek, mint az eBay kiváló lehetőséget jelentenek az egyéni, valamint a kis-és középvállalkozások számára, hogy elindítsák üzletüket az online térben. A kkv-k kihasználhatják a határokon átnyúló kereskedelem előnyeit, különösen olyan platformokkal, mint az eBay, amelyek különböző hatékony eszközökkel bárki számára lehetőséget kínálnak az ügyfelek megszerzésére a világ minden táján. Ez rendkívül hasznos a ritkaság számba menő termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó kkv-k számára, akik korlátozott ügyfélkörrel rendelkeznek a helyi piacokon. Az eBay-en mindenki értékesítheti termékeit világszerte. Ilyen eredményt soha nem lehetne elérni kizárólag a hazai piacokon.

Ezt példázza Giorgio Bolzoni sikertörténete is:

Giorgio Bolzoni olasz származású, Magyarországon él és dolgozik, olaszosan optimista és vidám természete a környezetére is átragad. Amikor 50 éves korában karrierje hullámvölgybe került, meghozta élete egyik legnehezebb döntését és úgy határozott, hogy ezentúl a hobbijának, a történelmi relikviáknak szenteli életét, így 2013-ban felregisztrált különleges tárgyaival az eBay-re. Röviddel az üzleti tevékenység megkezdését követően, Giorgio megtanulta kezelni ügyfelei igényeit és ennek megfelelően alakította választékát. Érdeklődési köre főként az Osztrák-Magyar Monarchia területéről származó képeslapokra, régi fotókra, jelvényekre és érmékre terjed ki az I. világháború időszakából.

Büszkeséggel tölti el, hogy Európa és a világ minden szegletéből talál ritkaságokat, melyek őrzik korábbi tulajdonosaik személyes történeteit és melyek akár az eredeti származási helyükre is visszakerülhetnek. „Ez segít nekünk, hogy személyes képet kapjunk a történelemkönyvekből ismert eseményekről és vonzzunk egy nagyon lelkes gyűjtőcsoportot a világ minden tájáról”.

További sikertörténetek az eladókról itt olvashatók.

A kutatással kapcsolatban Ilya Kretov, az eBay feltörekvő országokért felelős vezérigazgatója elmondta:

,,Az eBay korlátlan növekedési lehetőségeket kínál a kisvállalkozók számára a világ minden táján, különösen az export területén. Platformunknak köszönhetően az eladók néhány perc alatt ingyenesen regisztrálhatják termékeiket, mellyel 168 millió vásárlót érhetnek el világszerte. Ma már láthatjuk, hogy eladóink mennyire sikeresek, forgalmuk évente a tízszeresére növekszik. „

 

Az újév gyakran az új kezdetek időszaka. Ez igaz akkor is, ha online üzlet indítását tervezzük, derült ki az eBay, a vezető online piactér felméréséből. Az adatokból látható, hogy Európában virágzik az e-kereskedelem. Ha az itthoni adatokat nézzük, Magyarországon 9746 eladó regisztrált az oldalra 2015 óta, 2017-ben 2725.

Az új vállalkozások rendkívül sikeresek, ha az első éves eladásokat vesszük figyelembe. A 10 legsikeresebb vállalkozás, amely tavaly kezdte meg működését – mostanra együttesen több mint 245 millió forintos árbevételt realizált, 2017-ben. Ez azt jelenti, hogy egy online vállalkozás átlagosan 24,5 millió forint bevételt könyvelt el az első évben. Volt olyan kereskedő, aki több, mint 73 millió forintot keresett egy év alatt. [1]

Ezek a vállalkozások jelentősen növelik az eBay-en elérhető új termékek széles választékát, amit jól mutat, hogy 2017-ben 7406 új terméket kínáltak közvetlenül az eBay-en keresztül a vásárlóknak. Az eBay-en regisztráló új vállalkozások legkedveltebb kategóriái közé 2017-ben az alábbiak tartoztak: elektronika, divat, otthon és kert, gyűjtőknek szánt termékek és járművek.

Ha a termékeket vesszük górcső alá, az új hazai vállalkozások által kínált legnépszerűbb termékek 2017-ben a következők voltak: nemzetközi papíráru (pl. poszterek, szórólapok), dekorációs kellékek, használati utasítások (pl. legóhoz vagy háztartási elektronikai gépekhez), ajándékkártyák, gyűjtőknek szánt különböző tárgyi sorozatok, katonai termékek (pl. ruha, régi kitűzők vagy egyéb ritkaságok), illetve pólók.

De az új belépők az export tekintetében is jól teljesítenek, ha a legsikeresebb eladók külföldi eladásait vesszük figyelembe.  A top 10 hazai kereskedő között, aki tavaly kezdte online vállalkozását, találunk olyat, aki 68 országban tudta értékesíteni termékeit. [2]

Érdekesség, hogy a legnépszerűbb időszak, amikor Magyarországon a legtöbben regisztrálnak az eBayre 16 és 17 óra között van (magyar idő szerint), a regisztrációk mintegy 6% pedig mobiltelefonról történik.

Sikertörténet

Napjainkban az online kereskedelemmel kapcsolatban sokszor hallhatjuk, hogy az csak a nagyvállalatok kiváltsága. Pedig a valóság az, hogy az olyan felületek, mint az eBay kiváló lehetőséget jelentenek az egyéni, valamint a kis-és középvállalkozások számára, hogy elindítsák üzletüket az online térben. A kkv-k kihasználhatják a határokon átnyúló kereskedelem előnyeit, különösen olyan platformokkal, mint az eBay, amelyek különböző hatékony eszközökkel bárki számára lehetőséget kínálnak az ügyfelek megszerzésére a világ minden táján. Ez rendkívül hasznos a ritkaság számba menő termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó kkv-k számára, akik korlátozott ügyfélkörrel rendelkeznek a helyi piacokon. Az eBay-en mindenki értékesítheti termékeit világszerte. Ilyen eredményt soha nem lehetne elérni kizárólag a hazai piacokon.

Ezt példázza Giorgio Bolzoni sikertörténete is:

Giorgio Bolzoni olasz származású, Magyarországon él és dolgozik, olaszosan optimista és vidám természete a környezetére is átragad. Amikor 50 éves korában karrierje hullámvölgybe került, meghozta élete egyik legnehezebb döntését és úgy határozott, hogy ezentúl a hobbijának, a történelmi relikviáknak szenteli életét, így 2013-ban felregisztrált különleges tárgyaival az eBay-re. Röviddel az üzleti tevékenység megkezdését követően, Giorgio megtanulta kezelni ügyfelei igényeit és ennek megfelelően alakította választékát. Érdeklődési köre főként az Osztrák-Magyar Monarchia területéről származó képeslapokra, régi fotókra, jelvényekre és érmékre terjed ki az I. világháború időszakából.

Büszkeséggel tölti el, hogy Európa és a világ minden szegletéből talál ritkaságokat, melyek őrzik korábbi tulajdonosaik személyes történeteit és melyek akár az eredeti származási helyükre is visszakerülhetnek. „Ez segít nekünk, hogy személyes képet kapjunk a történelemkönyvekből ismert eseményekről és vonzzunk egy nagyon lelkes gyűjtőcsoportot a világ minden tájáról”.

További sikertörténetek az eladókról itt olvashatók.

A kutatással kapcsolatban Ilya Kretov, az eBay feltörekvő országokért felelős vezérigazgatója elmondta:

,,Az eBay korlátlan növekedési lehetőségeket kínál a kisvállalkozók számára a világ minden táján, különösen az export területén. Platformunknak köszönhetően az eladók néhány perc alatt ingyenesen regisztrálhatják termékeiket, mellyel 168 millió vásárlót érhetnek el világszerte. Ma már láthatjuk, hogy eladóink mennyire sikeresek, forgalmuk évente a tízszeresére növekszik. „

Hogyan kezdjünk online vállalkozást?

Az eBay tippjei azok számára, akik online vállalkozásba kezdenének:

  • Indulj!: üzleti fiók létrehozása gyors, ingyenes és nincs előzetes előfizetési díj.
  • Regisztráld az első termékedet: a jegyzés gyors és egyszerű a számítógépről vagy a mobileszközről, új vagy felújított termékeket is eladhatsz ugyanazon a helyen.
  • Adj el többet: több száz eladást generálhatsz egyszerre, árverésen vagy fix áron.
  • Légy globális: az eBay segítségével világszerte elérhetsz vásárlókat – csak győződj meg róla, hogy lehetővé tetted a globális szállítási lehetőségeket.
  • Érd el a különböző piacokat: az ebaymag.com új eszköz segítségével az eladók nem csak az ebay.com webhelyen, hanem az Egyesült Királyságban, Németországban, Ausztráliában, Kanadában, Olaszországban, Spanyolországban és Franciaországban is a regionális verziókra tehetik fel termékeiket, automatikusan meghatározva az árat a helyi pénznemben és leírással az adott ország nyelvén.
  • Segítségre van szüksége?: az eBay több eszközzel segít az online vállalkozás kezelésében, mint a Seller Hub, mellyel megtekinthető, hogy mely termék eladása a legsikeresebb. További információ a Seller Centre-ben is elérhető.

Érdekesség, hogy az eBay-t egy munkaszüneti nap után hozták létre. Az alapító, Pierre Omidiyar a piactér első kódját, mely később eBay néven vélt ismertté, 1995-ben egy a munka ünnepi hosszú hétvégén írta.


[1] Az eBay belső adatai alapján, a 10 legsikeresebb, az eBayre 2017-ben, Magyarországon regisztrált kereskedő, GMV (Gross Merchandise Value) alapján, az exportpiacok átlagos száma a 10 kereskedőn keresztül.

[2] Az eBay belső adatai alapján, a 10 legsikeresebb, az eBayre 2017-ben, Magyarországon regisztrált kereskedő, GMV szerint

SOCIAL MEDIA