Az e-kereskedelem lendületet ad a Pick Pack Pontnak is

Hírek

Az e-kereskedelem dinamikus fejlődésének egyik legnagyobb nyertese a logisztikai piac, ugyanis a közel 2,5 millió online vásárló jelentős része nem a személyes bolti átvételt preferálja.

A vásárlók részéről ma már elvárás, hogy küldeményeiket az általuk kedvelt pontokon és a számukra megfelelő időben vehessék át. Mindazonáltal ez az átvételi mód a webáruházak által is rendkívül kedvelt, mivel a házhozszállításnál alacsonyabb „utolsó mérföld” költséget biztosít, nem beszélve a kedvező környezeti hatásokról.

Az online kereskedők többségénél a jövőbeni fejlődés elsődleges forrása inkább a már meglévő online vásárlói bázis aktivitásának növelésében rejlik. Ez a tendencia az elmúlt évben a Pick Pack Pont ügyfelek összetételén is megmutatkozott: ügyfeleik 80%-a visszatérő, ráadásul többségük, ha teheti, Pick Pack Pontra kéri csomagjának kézbesítését. Az immár 6 éves szolgáltatás 2015 karácsonyi szezonjában 26%-kal több csomagot kézbesített, mint az előző év azonos időszakában.

A cég ügyvezetője, Mihályi Sándor az eredményes működést a vállalat sikeres ügyfélmegtartó és – bővítő programjában, valamint az integrációs projekt megvalósításában látja.

A Pick Pack Pont mögött álló Lapker Zrt. ugyanis még 2013-ban felvásárolta a Sprinter futárszolgálatot. Az ezt követő egy évben pedig sikerült összehangolnia a két kézbesítési forma működését, melynek eredményeképpen a Pick Pack Pont partnerei immár egy komplex logisztikai szolgáltatást vehetnek igénybe.

A hálózat 2009-es indulása óta a vállalat az alulról építkezés stratégiájának elkötelezettje, azaz a legnagyobb webáruházak mellett a legkisebbek igényeit is szem előtt tartva, folyamatosan építi és alakítja stabil partneri bázisát. A kibővített üzleti modell révén a vállalat 2016 elejére már több mint 2000 kereskedővel áll partnerségi viszonyban, azaz lefedi a magyar e-kereskedelmi szektor felét. Ráadásul a GKI Digital által publikált, 2014-es adatokra alapuló, a magyar piac TOP10 legnagyobb webáruházát bemutató listáján 10-ből 7 e-kereskedő a cég állandó partnere. 2015 őszén indult el az együttműködés az Emaggal és a Media Markttal.

Kiegészülve a 2015-ben megújult honlappal és partnerportállal, a vállalat rendszeresen folytat önálló kommunikációs kampányokat, valamint a kereskedők üzeneteit is képes közvetlenül eljuttatni a vásárlókhoz.

A Pick Pack Pont 2016-ban országszerte mintegy 240 településében, összesen közel 700 átadóponttal rendlkezik. A hálózat saját boltokból (Relay és Inmedio hírlapüzletek), valamint partnerhálózatokból áll (OMV, Mol, Avanti, Playersroom, Coop, 220 Volt). A fővárosi és vidéki csomagátvételek aránya 25%-75%. A legnépszerűbb és legnagyobb forgalmat bonyolító átvevőpont a budapesti Nyugati téren van.

SOCIAL MEDIA