Az idei műanyagmentes július más lesz, mint korábban, mivel most törvényileg is kötelező megszabadulni bizonyos egyszer használatos műanyageszközöktől, amiket az Auchan már egy éve kivont a kínálatából. Ezt a hónapot pedig arra szánja az áruházlánc, hogy különböző aktivitásokkal és akciókkal felhívja a figyelmet az általa nyújtott alternatív megoldásokra.
Az Auchan vallja, hogy az élelmiszeriparnak és a kereskedelmi láncoknak nagy a felelőssége a környezetvédelem és a fenntartható élelmezés terén. A vállalat fenntarthatósági stratégiája több pillére épül, az egyre „zöldülő” vásárlási lehetőségek mellett az áruházak működését és az értékesítési láncot is folyamatosan fenntarthatóbbá teszik. Feladatuknak tartják azt is, hogy az általuk kínált lehetőségekkel a vásárlóikat mind környezettudatosabb szemléletre inspirálják, ami aztán fogyasztói döntéseikben is megnyilvánul.
2019 végén a hazai piacon elsőként vezették be egy újabb alternatívaként az Auchan karton bevásárlódobozt, ami ma már többféle dizájnnal is kapható. Tavaly tavasszal, egy évvel az éppen most júliustól életbe lépő szabályozás előtt már kivonták a forgalomból azokat az egyszer használatos műanyagokat – a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat, fültisztító pálcikát, szívószálat – amelyekből egyébként döbbenetes módon az összes tengeri szemét 70%-a[1] származik.
A termékpaletta újragondolása mellett a csomagolóeszközök területén is nagy lépésekkel haladnak. A zöldségek, gyümölcsök és a pékáruk vásárlásánál, amelyeknél eddig rengeteg műanyagot használtunk, most már többféle újra felhasználható tasakokat, biológiai alapanyagokból készült zacskót kínálnak egyelőre még választható lehetőségként, amiket a műanyagmentes július alkalmával is igyekeznek népszerűsíteni a vásárlók körében. Az első héten például az újburgonyát vásárolhatjuk meg Retasakban, a másodikon pedig a paprikát, a hónap második felében pedig az ikonikus Auchan karton bevásárlódobozt lehet majd akciós áron beszerezni, ami a vásárláson kívül szállításra és otthoni tárolásra is alkalmas.
A kampányból a munkatársak sem maradnak ki, őket praktikus tippekkel és különböző belső aktivitásokkal igyekeznek környezettudatosabb életmódra buzdítani.
Az Auchan szerint akkor járunk jó úton, ha már természetes számunkra, hogy:
- a bevásárláshoz visszük a saját bevásárlószatyrunkat, vagy a többször használatos táskákból választunk,
- mosható biopamut pékáru-tasakokba tesszük a friss pékárut,
- a megszokott műanyagzacskó helyett többször használható Retasakban vagy biológiai alapanyagokból készült zacskóban visszük haza a zöldséget-gyümölcsöt,
- az Auchan karton bevásárlódobozzal megyünk bevásárolni az egyszer használatos műanyagzacskók helyett,
- szelektíven gyűjtjük a hulladékot,
- gyakran beszélünk másoknak is a műanyagmentesség fontosságáról, és nemcsak júliusban, hanem egész évben odafigyelünk a környezettudatos életmódra!
[1] Forrás: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/hu/IP_18_3927