A COVID-19 járvány által terhelt gazdálkodási környezetben az AutoWallis árbevétele 38,2 milliárd forint volt az első félévben, ezzel lényegében stagnált az előző évivel összevetve. Az elmúlt félévben bejelentett jelentős akvizíciók és üzletfejlesztések árbevétel és eredmény hatása még nem jelentkeztek, azok pozitív hatása várhatóan a második félévtől jelenik meg a számokban. A társaság három üzletága változóan teljesített: a belföldi értékesítés árbevétele fél százalékkal csökkent, a nemzetközi másfél százalékkal bővült, míg a negatív környezetnek legjobban kitett autóipari szolgáltatói üzletág árbevétele, elsősorban az autókölcsönzés visszaesése miatt 11 százalékkal csökkent. Az eredményt a külső környezet mellett egyszeri tételek is kedvezőtlenül befolyásolták, de az AutoWallis ennek ellenére 689 millió forintos EBITDA-val zárta az első félévet.
A COVID-19 járvány jelentős negatív hatással volt az Európai Unió (EU, EFTA, Egyesült Királyság) új személygépjármű-piacára az első félévben (-39,5%), amihez képest a magyar piac kevésbé esett vissza (átlagosan 25 százalékot). Az AutoWallis értékesítései ehhez képest jelentősen jobban alakultak: a Nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 1,4 százalékkal 16,8 milliárd forintra emelkedett, miközben az értékesítési darabszám ennél jobban, 15,6 százalékkal bővült. Ennek oka, hogy a növekedés alacsonyabb átlagos eladási árak mellett valósult meg a termékmix kisebb járművek felé tolódása, valamint a Balkán piacokon értékesített jelentős számú, de az átlagosnál lényegesen alacsonyabb árrés tartalmú flotta értékesítések miatt. A Belföldi disztribúciós üzletág árbevétele mindössze fél százalékkal 18,1 milliárd forintra, míg az értékesített darabszám 5,6 százalékkal 1.547 darabra csökkent. A nemzetközivel ellentétes folyamat az AutoWallis prémium szegmensben realizált forgalmában betöltött meghatározó szerepével és az áprilisban megnyitott Jaguar Land Rover márkakereskedésben eladott gépjárművek magasabb eladási áraival magyarázható. A kedvezőtlen környezetnek, a turizmus és üzleti célú utazások visszaesésének, így a repülőtéri forgalom csaknem teljes leállásának legjobban kitett Autóipari szolgáltatói üzletág (amelybe a szerviz-szolgáltatások és az autókölcsönzés is tartozik) árbevétele 11 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy a menedzsment mindent megtett annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló bérbeadható flotta méretét csökkentse, illetve alternatívan hasznosítsa, például futárszolgáltatásokra. A szerviztevékenység az időszak alatt a koronavírus ellenére összességében szinten maradt, sőt egyes szerviztelepeken bővült is.
Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az eredmények kapcsán elmondta, hogy a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásai már márciusban érződtek a magyar piacon, de a második negyedévben szinte teljes egészében negatív volt a környezet. Kiemelte, hogy ennek ellenére az AutoWallis a piaci átlag felett teljesített, és amennyiben a harmadik negyedévben nem lesznek a tavaszihoz hasonló nagyságrendű a gazdaságot érintő újabb korlátozó intézkedések, a vásárlói aktivitás ütemesen visszatérhet a megszokott szint közelébe. Ebből kivétel a szolgáltatói üzletág lehet – amelybe az autókölcsönzés is tartozik –, mely a leginkább ki van téve a COVID-19 járvány miatt szinte lenullázódott turizmusnak és üzleti célú utazásoknak. A vezérigazgató felhívta a figyelmet, hogy a társaság az idei év első félévében öt jelentős üzletfejlesztést, illetve akvizíciót jelentett be, melyek teljeskörű zárása még nem minden esetben valósult meg, így azok árbevételre és eredményre gyakorolt pozitív hatása a második félévtől jelentkezhet, teljes egészében pedig a következő évtől. (Az érintett üzletfejlesztések, akvizíciók: a legnagyobb magyar Opel és KIA kereskedés megszerzése; a Jaguar és Land Rover modellek magyarországi forgalmazásának megkezdése; a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedés tervezett átvétele; a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozíciójú, hét jelentős autómárkát értékesítő és szervizelő Iniciál Autóházban részesedésszerzés; Opel importőri jog megszerzése három közép-kelet-európai országban)
Az AutoWallis eredményét a külső környezet mellett egyszeri tételek is rontották az első félévben: egyrészt – a korábban már jelzettek szerint – a csoport két leányvállalatától jogellenesen eltulajdonított eszközök 2020. évre jutó teljes vesztesége 158 millió forint, másrészt pedig 362 millió forint, pénzügyileg nem realizált átmeneti számviteli átértékelési különbözet jelentkezett a félév utolsó napján. A csoport eredményességét legjobban bemutató EBITDA (pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) az eredményességet negatívan befolyásoló, egyszeri tételek nélkül 38 százalékkal 847 millió forintra csökkent volna, az egyszeri, átmeneti tételekkel együtt azonban az EBITDA 689 millió forint volt (-51%). A teljes átfogó eredmény 765 millió forint veszteség volt a bemutatott átmeneti és egyszeri tételek miatt, azonban az egyszeri tételek nélkül kevesebb, 245 millió forint lett volna, szemben a tavalyi év 545 millió forintos nyereségével. Az eredmény elmaradásának elsődleges oka a koronavírus okozta repülőtéri forgalom teljes leállása miatt visszaesett autóipari szolgáltatások, valamint a Nemzetközi Disztribúciós üzletágban a korábban legnagyobb fedezettermelő modellek (Ssangyong Korando, JLR Discovery) kifutása, és a pótlásra érkezett új modellek késedelme miatt átmenetileg visszaeső fedezettermelő képesség volt. Az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 2 százalékkal 33,8 milliárd forintra nőtt, mivel az Autóipari szolgáltatói üzletág árbevételének drasztikus visszaesését nem tudta azonnal követni a bérbeadásra tartott autók költségének szintje, ugyanakkor az igénybevett szolgáltatások értéke 20 százalékkal 1,5 milliárd forintra csökkent a járványügyi intézkedések nyomán szükségessé vált költségcsökkentési intézkedések hatására. A személyi jellegű ráfordítások 16 százalékos emelkedése (a csoport átlagos statisztikai létszáma 330 főre nőtt) a tavalyi évhez hasonlóan meghaladta a forgalomváltozás átlagát, amiben már megjelentek az áprilisban megnyitott új budapesti Jaguar Land Rover autókereskedés és szerviz elindításához szükséges új munkaerőfelvétel okozta személy jellegű ráfordítások is.