A távközlési szolgáltatók évente egy alkalommal a fogyasztói árindex változásával egyoldalúan korrigálhatják előfizetéseik és szolgáltatásaik díjszabását. Az árindex számítását a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) végzi, és minden év januárjában teszik közzé az előző évre vonatkozó átlagos fogyasztói árindex változást, azaz a január 1. és december 31. közötti időszakra számított éves infláció mértékét.
A Vodafone Magyarország ugyanakkor nem a naptári évhez, hanem üzleti évéhez igazodva a szeptember 1-től, a következő, díjkorrekció tárgyévét megelőző év augusztus 31-ig tartó inflációs időszakot veszi figyelembe a díjkorrekció mértékének meghatározásakor. Ennek megfelelően a szolgáltató esetében a díjkorrekció alapjául számító inflációs érték 2024-ben 5,46 százalék a KSH által az erre az időszakra meghatározott fogyasztói árindexek átlaga alapján.
A Vodafone Magyarország az ügyfelek érdekeit figyelembe véve úgy határozott, hogy a KSH inflációs adatánál, alacsonyabb, mindösszesen 3,5 százalékos inflációkövető díjkorrekciót alkalmaz majd 2025-ben. A díjkorrekciót ráadásul a Vodafone csak 2025 májusától érvényesíti a kereskedelmi forgalomban elérhető tarifákat használó lakossági, valamint a kisvállalati ügyfelek havi előfizetési díjában. Ennek megfelelően az első korrigált számlákat 2025. májusában kapják majd kézhez az érintett ügyfelek – írják.
A névváltás előtt álló telekommunikációs vállalat 2025. január 1-től már One márkanév alatt értékesíti távközlési szolgáltatásait. A most bejelentett inflációkövető díjkorrekció a kereskedelmi forgalomban elérhető lakossági és kisvállalati mobiltarifákat, valamint otthoni előfizetéses csomagok havi előfizetési díjait érinti. Az érintett ügyfelek februárban és márciusban kapnak hivatalos tájékoztatást a tarifákat érintő díjváltozásról.
Photo by Egor Myznik on Unsplash