Az amerikaiak 22 százaléka számára a zene a legfontosabb tevékenység az életben – sokkal többüknek, mint a mozifilmek, a videojátékok vagy a közösségi média.
A zene még a televíziónál (21%) és az olvasásnál (20%) is több ember számára kiemelt fontosságú – állítja a GroupM Next The New Music Model for Brands kutatása. Morgan Buksbaum alelnök szerint ezt a hirdetők sem hagyhatják figyelmen kívül, amikor márkáik média- és szponzorációs terveit állítják össze.
A kutatás eredményei azt mutatják, a márkával kapcsolatos pozitív érzéseket és a vásárlási hajlandóságot az élő zenei rendezvények támogatása a díjátadókénál 27, a sporteseményekénél 15, a tévéműsorokkal kötött partnerségeknél pedig 14 százalékkal nagyobb mértékben növeli.
Russel Wallace, a Live Nation elnöke ehhez hozzáteszi, hogy a névadó szponzori megállapodásokon túl is számos megoldással fokozható a vásárlói élmény, beleértve a jegyelővételi lehetőséget, az online tartalmakat vagy az exkluzív backstage belépőket.
Jennifer Hageney, a GroupM ESP alelnöke néhány technikai megoldást is felsorol, amely az együtműködés szolgálatába állítható: ilyenek lehetnek a megválasztható kameraállások, az interaktív dalválasztás, vagy a Twitter-üzeneteket és képeket megjelenítő háttér az élő rendezvényeken.
(Forrás: WARC)