A Wednesday mindent vitt a magyar netezők körében

Hírek Kiemelt

A filmsorozatok világranglistája lehet ugyan iránymutató a hazai trendeket illetően, de nekünk is megvannak a saját kedvenceink, és van, hogy inkább negatív érzéseket vált ki a magyar nézőkből egy-egy világsiker.

 

A Netflix ugyan mindig feldobja az aktuális népszerűségi listát, de előfordul, hogy a hátunk közepére sem kívánjuk azt, amiért mások megőrülnek. Minden idők világszerte legnézettebb öt sorozata sorrendben a Netflixen: a Squid Game, a Stranger Things, a Wednesday, a Jeffrey Dahmer sztori és a Nagy pénzrablás. Az Ynsight Research kutatócsapata utánajárt a neten fellelhető véleményeket elemezve, vajon a hazai nézők hogyan reagáltak a TOP 5-ösre.

 

A Wednesday lett az abszolút közönségkedvenc

„A megjelenések trendjén látható, hogy az elmúlt másfél évben a magyarok előszeretettel beszélgettek kedvenc Netflix-sorozataikról a neten” – emelte ki Csiby Fruzsina, az Ynsight közösségi médiaszakértője, a kutatás vezetője. A szakember szerint a legnépszerűbb hazai streaming platform TOP 5 sorozatát rengetegszer, közel 21 ezer alkalommal emlegették itthon.

„A megjelenések hangulatát és a kommentek számát tekintve is a Wendesday lett itthon a legnépszerűbb sorozat, hiába végzett világszerte a 3-dik helyen” – fejtette ki Csiby Fruzsina.

A szériát ráadásul nem csak kibeszélték a felhasználók, hanem egyenesen ráálltak a Wednesday Addams-es tartalmak gyártására. Jenna Ortega ikonikus táncából TikTok trend lett, valamint a rajongók sorra készítettek magukról „Addams family vibes” típusú tartalmakat.

 

A nagy pénzrablás és a Squid Game megosztotta a magyar nézőket

Érdekesség azonban, hogy a világszinten TOP 1-es Squid Game itthon a negyedik helyre szorult, A nagy pénzrablás viszont harmadik helyezettként összességében jobban teljesített, mint a világranglistán. Ez utóbbi esetében élénk beszélgetés alakult ki a Gattyán György-féle Megoldás Mozgalom kampánya idején, amikor tavaly márciusban a sorozatból jól ismert maszkot és piros pulcsit viselő alakok jelentek meg az ország különböző pontjain, a pártot hirdetve. „Nálunk Szegeden is voltak, először azt hittem szektások de aztán rájöttem hogy nem teljesen” – mondta az egyik kommentelő.

A Squid Game esetében gyakran felmerült az örök kérdés: a fiatal generáció nézheti-e? Nos, erre a netezők nagy összhangban állították: Nekem nem igazán volt tiltva [ilyesmi a] gyerekkoromban, aztán mégse lettem sorozatgyilkos.”

 

Ha sorozatokról van szó, akkor itthon is jelentős a Twitter

Bár itthon általában a Facebook tölti be az elsőszámú közösségi média szerepét, a felhasználók ott leginkább a már megjelent hírekre szoktak reagálni. A Netflix öt legnépszerűbb sorozatáról viszont a Twitter felületén zajlott leginkább a diskurzus. A második legtöbb megjelenést a különböző hírportálok és filmes blogok felületein jelentek meg. A legnépszerűbb tartalmak főleg a Nyerd meg az életed (Squid Game) sorozathoz kapcsolódtak, amelyekben a vloggerek saját vetélkedőt rendeztek ennek mintájára, vagy pedig Minecraftban alkották újra a látottakat.

A kutatás az öt legnézettebb Netflix sorozat hazai megjelenésének intervallumát, a 2021. szeptember 3-tól 2022. december 31-ig terjedő időszakot vizsgálta.

 

Fotó: Netflix

 

SOCIAL MEDIA