Több tanulmány is bizonyítja, hogy az emberek 73%-a szívesebben kommunikál a szolgáltatókkal üzeneteken keresztül, mint telefonon, ráadásul 74%-uk elégedettebb az üzenetküldési lehetőséggel abban az esetben, ha a megkeresésére egy valós személytől érkezik válasz.
Ebből adódóan a társalgások által folytatott kereskedelem a platformok és a vásárlás találkozásával kiemelten keresetté válik, mivel ez lehetővé teszi, hogy a vállalkozások ajánlásokat tegyenek és segítséget nyújtsanak a rendelésekkel kapcsolatban, válaszokat adjanak a vásárlás során és az azután felmerülő kérdésekre és még sok más szolgáltatást biztosítsanak közvetlenül egy üzenetküldő alkalmazásban. A társalgási kereskedelem segítségével a vásárlók természetesebb módon léphetnek kapcsolatba a márkákkal, mindemellett megkönnyíti a személyre szabott vásárlói élményt.
Miközben a márkák és a fogyasztók közötti kommunikáció folyamatosan fejlődik, az üzleti üzenetváltások is növekednek. A márkák aktívan használják a Viber által nyújtott szolgáltatásokat és ezt a számok is alátámasztják: az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolat kialakítása érdekében megnyitott új Viber üzleti üzenetfiókok száma 55%-kal nőtt, és a Viber üzleti üzenetek száma világszerte 20%-kal emelkedett; köztük Magyarországon is óriási, 61%-os növekedésre hívta fel a vállalat a figyelmet. A Viber üzleti célú üzeneteinek száma minden piacon jelentősen nőtt, egyes országokban akár 300%-os növekedés is tapasztalható – írják.
Azok a vállalkozások, amelyek még nem tapasztalták meg az ügyfeleikkel folytatott személyes és interaktív kommunikáció előnyeit, egy különleges promóciós időszak alatt 3 hónapig ingyenesen megtehetik a Conversational Viber Business Messages szolgáltatásával. A próbaidőszak bármely új vagy már meglévő, de társalgási üzeneteket először küldő üzleti fiók számára elérhető. A promóció április 4-től június 30-ig tart a nemzetközi piacon. Bármely márka, amely ezen időszak alatt küldi első társalgási üzenetét, az első üzenet dátumától számítva 90 napig ingyenes használhatja korlátanul ezt a funkciót.
Bár elsősorban ügyfélszolgálatra használják, a Conversational Viber Business Messages új kommunikációs utat nyithat a márkák és az ügyfelek között. Az élő személyekkel folytatott beszélgetések számos témát érinthetnek, például a rendelés és a szállítás részleteinek kezelését, a termék kiválasztásában való segítségnyújtást, a foglalás elvégzését vagy a hűségtermékek kezelését. A vállalatok interaktív kommunikációval vásárlásokat is ösztönözhetnek, javíthatják az ügyfélmegtartást, támogathatják a vásárlást követő élményt és még sok minden mást.