A tartalommarketinges 5 típusa

Karrier

Szórakoztató, egyben tanulságos tipológia az evangelistától az adatmániásig.

A content marketing még mindig gyerekcipőben jár, így aztán bármi jól jöhet ahhoz, hogy jobban működjenek a tartalommarketing projektek és csapatok. Itt van például Quinn Whissen 5 tartalommarketinges típusa. Kik ők és hogyan lehet velük szót érteni?

  1. Az evangelista. Ő az, aki már akkor tudta, hogy a tartalommarketing fontos, amikor még senki más nem tudta. Hisz ebben az eszköztárban, ismeri minden szegletét. Ő az, aki képes a content marketing fontosságát megértetni és megszerettetni a szélesebb szakmai közvéleménnyel. Így aztán nem nehéz vele dolgozni, feltéve, hogy van valaki a kezünk ügyében, aki a stratégiai elképzeléseket képes és hajlandó aprópénzre, napi szöttyögésre váltani.
  2. Az adatmániás. Mindene a számok. Állandóan adatokat böngész, számolgat, igazol. És ennek megfelelően gyakran visszarántja a földre a tartalommarketing álmodozóit. Ez néha idegesítő, viszont szinte mindig van valami az aggályaiban. Az adatmániással is kiválóan lehet dolgozni, mivel sokat segít a megalapozottabb döntések meghozatalában, és felhívja a figyelmet a mérés, az elemzés fontosságára. Amire viszont az ő figyelmét kell felhívni az az, hogy a számok nem minden, ezeknek a kontextusát is vizsgálni kell.
  3. A kreatív varázsló. Élénk, vicces, ötletgyáros partiarc. Egy kicsit mindenki szeretne ő lenni. Értékes csapattag, mivel mindenhol meglátja a lehetőségeket, és képes a ziccereket remek ötletekkel lecsapni. Cserébe viszont kereteket kell számára biztosítani, határidőket és egy sor „unalmas” dolgot, hogy képes legyen az energiája a stratégiánkat támogatni.
  4. A projektmenedzser. Mindenre figyel, minden részletet a helyére rak. Ez a túlzott gondosság kimerítő és kiborító lehet, de az biztos, hogy a projektek gondos kezekben vannak nála, főleg hogy képes egyszerre több dologgal is hatékonyan foglalkozni. Az ilyen emberre szükség van az összetett, sokszereplős projektekhez, amilyenek gyakran előfordulnak a content marketing területén. Csak ki kell küzdenünk a figyelmét és szólni, ha az elvárásai átcsaptak a magasból a lehetetlen zónába, és minden rendben lesz.
  5. A kezdő. Nemcsak a tartalommarketing területén kezdő, hanem úgy általánosságban marketingterületen, és jellemzően nagyon fiatal és lelkes. Ő még képes és hajlandó tanulni, így arra kell ügyelnünk, hogy ne törjük le a lelkesedését, és adjunk sok információt, amíg tart a kíváncsisága. Ő a tartalommarketing jövője.

Forrás: MarketingLand

SOCIAL MEDIA