A tartalommarketing öt szabálya

Hírek

Az Adobe szedett össze egy csokor tanácsot 2016-ra, emellett tanulmányt is készítettek a témában.

Az Adobe hat piacon összesen 12 ezer fogyasztót kérdezett meg, és ennek alapján összeszedtek néhány tanácsot a tartalommal kísérletező márkák számára.

  1. Alkalmazkodj a többképernyős világhoz. Csak egy adat a szemléltetés kedvéért: a megkérdeztt fogyasztóknak átlagosan 5 kütyüjük van, és ebből átlagosan 2,23 darabot használnak párhuzamosan. A tartalmak befogadásának elsődleges eszköze valamely képernyő. Fontos a jó dizájn, a fogyasztható formátum, a képi megvalósítás, szóval a márkák nem lehetnek lusták, és platformra szabott tartalmakat kell gyártaniuk.
  2. Ne légy hosszú és unalmas. A fogyasztók nem türelmesek, nem szeretnek hosszú tartalmakat olvasni. Ha a tartalom minőségét, hosszát vagy formátumát tekintve nem felel meg, tízből kilencen vagy eszközt váltanak, vagy egyszerűen bezárják a tartalmat.
  3. Szórakoztass. A válaszadók 70 százaléka véli úgy, hogy a humor közelebb hozza a márkákat, ám mindössze 14 százalék szerint szórakoztatóak a jelenlegi márkatartalmak. Ez nem jelenthet meglepetést, ha feltesszük a kérdést, hogy miért osztunk meg egy tartalmat? Elsősorban azért, mert vicces, amely állítást az Adobe kutatása is igazolta.
  4. Légy megbízható. A szkepszis korában abban bízunk, akit ismerünk. A fogyasztók nagyobb eséllyel osztanak meg olyan tartalmakat, amelyeket hitelesnek találnak. A digitális tartalmaknak extrán meg kell dolgozniuk a bizalomért, a fogyasztók fele turpisságot gyanít (a negatív kommenteket törölték, a pozitív véleményért biztosan fizetett valaki, stb.).
  5. Ne gyere, ha nem hívtak. Akkor viszont jöhetsz, ha értelmes a javaslatod. A fogyasztók többsége értékeli a prediktív ajánlásokat és ajánlatokat. Egy számukra hasznos információért cserébe sokan meg is adnak magukról egy-két adatot. Azok, akik nem osztanak meg magukról adatot, zömükben nem zárkóznának el ettől, ha a cégek egy picivel többet tennének a bizalmuk elnyeréséért.

További részleteket és a teljes tanulmányt elérheti itt.

SOCIAL MEDIA