Idén a Toyota két reklámmal jelentkezett az amerikaifutball-bajnokság (NFL) múlt vasárnap megrendezett döntője, a Super Bowl szünetében. A Super Bowl minden év egyik leginkább várt eseménye az amerikai sport- és reklámrajongók számára egyaránt, és az azt követő egy-két hétre bőven szolgáltat témát a sportoldalak és a reklámszakma elemzőinek. A Toyota idén egyrészt megemlékezett a vadonatúj RAV4 bemutatásáról egy érzelmes kisfilmmel Antoinette „Toni” Harris fiatal női amerikaifocista főszereplésével, másrészt a 17 év után visszatérő sportautó-legenda Suprának is dedikált egy egészen egyedi rövidfilmet. Az elemzők már most mind a kettőt dicsérik – hogy kinek melyik tetszik jobban, nézze meg a filmeket, és döntse el maga.
A hétfői nap az Egyesült Államokban kétségkívül a legtöbb munkahelyen a vasárnapi nagy meccs, a Super Bowl, valamint az annak szünetében lejátszott reklámok kibeszélésével telt. A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert, a társadalmi felelősségvállalás számos területén is aktív Toyota ezúttal is kitett magáért, a tavalyi rekordszámba menő három reklám után idén két filmmel készült. A világ legnépszerűbb SUV-ja, a Toyota RAV4 legújabb generációjának környezetbarát öntöltő hibrid elektromos változatát Antoinette „Toni” Harris amerikaifocista történetén keresztül bemutató érzelmes filmet már néhány nappal a döntő előtt megosztotta a vállalat, ez az alábbi linken tekinthető meg.
A 17 év után visszatérő sportautó-legenda, az érkezéséről szóló első bejelentés óta a teljesítményautók szerelmeseit lázban tartó Toyota Supra főszereplésével készült filmet azonban csak a döntő szünetében láthatta a közönség. A Wizard, azaz Varázsló címmel bemutatott reklámfilm alapkoncepciója egészen egyedi: a Toyota Supra egy életnagyságú flippergép szereplője, ami lehetővé teszi a Toyota számára a modell nem mindennapi képességeinek egész különleges látványvilággal egybekötött bemutatását. A Toyota ráadásul a fénykorát a hatvanas években élő, és a Beatles valamint a Rolling Stones mellett a brit rockzene nagy hármasának egyik tagjaként emlegetett The Who zenekar Amerikában ikonikusnak számító Pinball Wizard (Flipper varázsló) című számát választotta a reklámfilm betétdalának. Érdekesség, hogy a dal idősebb, mint maga a Toyota legendás sportautója: míg előbbit 1969-ben adta ki a zenekar, addig a Supra 1978-ban debütált, és közel negyed évszázadon és négy modellgeneráción át, 2002-ig számított a sportautók egyik királyának. A modell visszatéréséről tavaly érkezett az első hivatalos hír, pályaváltozatát már a 2018-as Genfi Autószalonon megmutatták, ám az utcai változatot csak most januárban, a 2019-es Detroiti Autószalon láthatta a nagyközönség.
A Toyota mérnökei gondoskodtak róla, hogy a vadonatúj Supra ne csupán lenyűgöző formavilága révén legyen méltó a nagy elődökhöz: a modell klasszikus sportautós hajtásláncot kapott, 340 lóerős, 500 Nm-es, soros hathengeres turbómotorral és hátsókerékhajtással, míg a rövid tengelytáv és a széles nyomtáv révén megvalósul a kivételesen dinamikus vezethetőség kulcsának számító 1.55-ös ideális arány. Az első büszke Supra-tulajdonosok nyár végén vehetik át autójukat amely egyébiránt a TOYOTA GAZOO Racing által gyártott első globális GR modell.
A Supra visszatérésének híre nem csupán Amerikában és Japánban számít óriási szenzációnak, Európában is hatalmas várakozás övezi a modell érkezését. A bevezetés első évében 900 darab Toyota GR Supra kerülhet az európai vásárlókhoz, a kilencszáz első ügyfélnek számos különleges előnnyel kedveskedik a Toyota. Köszönetképpen, hogy hozzájárultak a Supra típusnév visszatéréséhez, exkluzív élményprogramon vehetnek részt, és megfizethetetlen előnyökben részesülnek, amíg autójuk 2019 nyarának végével esedékessé váló átvételére várnak. A Supra hagyományai és az ötödik generációs típuskód előtt tisztelegve a modell bevezetésekor egy rendkívül limitált Toyota GR Supra A90 Edition kivitel is készül, mindössze kilencven példányban. Ez az A90 Edition az új, drámai hatású viharszürke matt fényezés mellett matt fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a vezetői környezetet piros bőr borítja. A Toyota GR Supra A90 Edition kizárólag azon 90 európai vásárló számára lesz elérhető, akik saját országos foglalási felületükön keresztül a legelsők között adnak le előrendelést az autóra.
A vadonatúj Toyota Supra első példánya egyébiránt a Barrett-Jackson által szervezett jótékonysági aukción kelt el, méghozzá rekordáron, nem kevesebb, mint 2,1 millió dollárért. A befolyt összeget az American Heart Associaton és a Bob Woodruff alapítvány javára ajánlották fel. A tömeg hangosan éljenezett minden alkalommal, amikor emelkedett az összeg. 100 ezres nagyságban emelkedett a licit, és elég hamar elérte az egymilliót, majd ezt is túllépve végül az említett 2,1 millió dollárnál állt meg. Ebből az autóból csak ez az egy készült. Matt szürke fényezés és piros beltér jellemzi, de ez a párosítás tetten érhető még máshol is, ugyanis a kerekek matt fekete színűek, a visszapillantók háza pedig piros. Emellett az autón megtalálható a Toyota-vezér, Akio Toyoda aláírása is. Jóllehet a hivatalos ár egyelőre nem ismert, a sorozatgyártott említett első 900 európai modell természetesen ennél várhatóan jóval kedvezőbb áron kerül majd a szerencsés tulajdonosokhoz.
A Toyota Supra különleges hangulatú reklámfilmje az alábbi linken tekinthető meg.