Az Effie magyarországi szervezői – az IAA Hungary és a MAKSZ – 22. alkalommal tartották meg a marketingkommunikációs hatékonysági verseny díjazottjainak kihirdetését. Az Effie szervezőinek közleménye szerint nemcsak a rekordszámú elismerést besöprő abszolút nyertes LEGO Oroszlán és a rangos helyszín miatt volt különleges az esemény, hanem azért is, mert 2019 után először újra nagyszabású díjátadó gálaesten vehették át megérdemelt díjaikat a bizonyítottan hatékony kommunikációs kampányok alkotói, megbízói és ügynökségei.
Az idei év legtöbb, szám szerint három Arany Effie díját a LEGO Oroszlánnal – a Big Marketing Idea, az Egyéb tartós/nem tartós fogyasztási cikkek és a Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok kategóriában – nyerte a LEGO Hungary és a Red Lemon Media, a kampányban közreműködött még a Well PR és a MOMART 2020 Marketing.
Az arany díjak nyertesei közül hirdetett abszolút nyertest a Platina Zsűri, akik egyhangú döntéssel a LEGO Oroszlánnak ítélték oda a legjobbak közül is a legjobbnak járó elismerést.
A három Arany és a Platina díj mellett az idei Effie „Év Ügynöksége” címet a Red Lemon Media érdemelte ki. Hajagos Rita, az ügynökség ügyvezető partnere elmondta, csapata számára azért is különleges ez a díj, mert pr-ügynökség a reklámszakmában ritkán nyer elismerést. „Hatalmas szakmai mérföldkő számunkra ez a díj és külön az Év Ügynöksége elismerés is, hiszen PR-ügynökség nem nyert még a hazai Effie történetében ilyen címet. Mivel a piac meghatározó kommunikációs szakemberei zsűriztek, így ez még különlegesebbé teszi számunkra ezeket az elismeréseket. A „LEGO Oroszlán” projekt egy klasszikus ügynökségi ötletelésen született, megvalósítása olyan csapatmunka eredménye, amely minden ügynökség és kreatív számára bizonyítja, hogy egy LEGO-kockányi ötletből is lehet díjnyertes alkotás. Köszönjük a projekt minden résztvevőjének, ügyfelünknek, a társügynökségeknek, de legfőképpen a csapatunknak ezt a díjat!” – mondta Hajagos Rita.