A vállalat 2025-ig szóló fenntarthatósági stratégiája az emberek és az élelmiszerek közötti egészségesebb viszonyt, valamint a helyi közösségek prosperitását célozza.
A PepsiCo 2006-ban kötelezte el magát a Performance with Purpose elnevezésű vízió mellett, mely szerint az üzleti siker nem választható el a világ jövőjétől. Indra Nooyi elnök-vezérigazgató szerint a mai feltételek között egy vállalatnak három területen kell kiemelkedőt nyújtania: erős pénzügyi eredményeket kell produkálni, hosszú távon fenntartható módon és a társadalom igényeire reagálva. Az első évtized tapasztalatai alapján most meghatározták a fenntartható növekedés három prioritását:
- Az egészség és a jólét fejlesztése a termékeken keresztül
- A bolygó megóvása
- Az emberek felhatalmazása világszerte
A PepsiCo holisztikusan kezeli a célokat, terveit pedig tudományos és fogyasztói kutatásokra, valamint a fő vállalati érdekcsoportokkal folytatott párbeszédre és az ENSZ2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiájára alapozza.
A cég 2025-re a következő célokat tűzte ki a termékek terén:
- A globális italportfólió volumenének legalább kétharmadát 12 unciánként (kb. 0,35 liter) 100 kcal-nál kevesebb energiát tartalmazó termékek adják.
- A globális ételportfólió volumenének legalább háromnegyede 1,1 grammnál kevesebb telített zsírt tartalmazzon 100 kcal-onként.
- A globális ételportfólió volumenének legalább háromnegyede 1,3 miligrammnál kevesebb nátriumot tartalmazzon kcal-onként.
- A Mindennapi Táplálás (Everyday Nutrition) termékcsoportba tartozó áruk értékesítésének növekedési üteme haladja meg a teljes portfólió növekedési ütemét. A Mindennapi Táplálás csoportba a teljes kiőrlésű gabonákat, zöldségeket és gyümölcsöket, tejtermékeket, fehérjét tartalmazó, illetve a hidratáló készítmények tartoznak.
- Legalább hárommilliárd adag tápláló ételt és italt biztosítanak a rászoruló térségeknek és csoportoknak.
A bolygó megóvása kapcsán elsősorban víztakarékossági, víztisztítási, üvegházhatást kiváltó gázok és hulladékok, valamint élelmiszerhulladékok kibocsátásának csökkentésére irányuló célokat, valamint a fenntartható mezőgazdasági beszerzési források alkalmazását jelentették be.
Az emberek védelme és feljogosítása érdekében kiterjesztik a fenntartható gazdálkodási kezdeményezést (Sustainable Farming Initiative), a beszállítói etikai kódex betartását valamennyi partnerüktől megkövetelik, százmillió dollárt fordítanak a nők helyzetének javítására, házon belül pedig továbbra is kiemelten kezelik a sokszínűség és a nemi egyenlőség kérdését.
(Forrás: Sustainable Brands, kép: Everyday Nutrition termékek a PepsiCo sajtófotói között)