A PepsiCo a változó társadalmi és fogyasztói szükségletek nyomában

Hírek

A vállalat 2025-ig szóló fenntarthatósági stratégiája az emberek és az élelmiszerek közötti egészségesebb viszonyt, valamint a helyi közösségek prosperitását célozza.

PepsiCo 2006-ban kötelezte el magát a Performance with Purpose elnevezésű vízió mellett, mely szerint az üzleti siker nem választható el a világ jövőjétől. Indra Nooyi elnök-vezérigazgató szerint a mai feltételek között egy vállalatnak három területen kell kiemelkedőt nyújtania: erős pénzügyi eredményeket kell produkálni, hosszú távon fenntartható módon és a társadalom igényeire reagálva. Az első évtized tapasztalatai alapján most meghatározták a fenntartható növekedés három prioritását:

  • Az egészség és a jólét fejlesztése a termékeken keresztül
  • A bolygó megóvása
  • Az emberek felhatalmazása világszerte

A PepsiCo holisztikusan kezeli a célokat, terveit pedig tudományos és fogyasztói kutatásokra, valamint a fő vállalati érdekcsoportokkal folytatott párbeszédre és az ENSZ2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiájára alapozza.

A cég 2025-re a következő célokat tűzte ki a termékek terén:

  • A globális italportfólió volumenének legalább kétharmadát 12 unciánként (kb. 0,35 liter) 100 kcal-nál kevesebb energiát tartalmazó termékek adják.
  • A globális ételportfólió volumenének legalább háromnegyede 1,1 grammnál kevesebb telített zsírt tartalmazzon 100 kcal-onként.
  • A globális ételportfólió volumenének legalább háromnegyede 1,3 miligrammnál kevesebb nátriumot tartalmazzon kcal-onként.
  • A Mindennapi Táplálás (Everyday Nutrition) termékcsoportba tartozó áruk értékesítésének növekedési üteme haladja meg a teljes portfólió növekedési ütemét. A Mindennapi Táplálás csoportba a teljes kiőrlésű gabonákat, zöldségeket és gyümölcsöket, tejtermékeket, fehérjét tartalmazó, illetve a hidratáló készítmények tartoznak.
  • Legalább hárommilliárd adag tápláló ételt és italt biztosítanak a rászoruló térségeknek és csoportoknak.

A bolygó megóvása kapcsán elsősorban víztakarékossági, víztisztítási, üvegházhatást kiváltó gázok és hulladékok, valamint élelmiszerhulladékok kibocsátásának csökkentésére irányuló célokat, valamint a fenntartható mezőgazdasági beszerzési források alkalmazását jelentették be.

Az emberek védelme és feljogosítása érdekében kiterjesztik a fenntartható gazdálkodási kezdeményezést (Sustainable Farming Initiative), a beszállítói etikai kódex betartását valamennyi partnerüktől megkövetelik, százmillió dollárt fordítanak a nők helyzetének javítására, házon belül pedig továbbra is kiemelten kezelik a sokszínűség és a nemi egyenlőség kérdését.

(Forrás: Sustainable Brands, kép: Everyday Nutrition termékek a PepsiCo sajtófotói között)

SOCIAL MEDIA