„THE SHIFT” az 50 éves Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a 30 éves Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) közös kezdeményezése, ahol felvonul a hazai marketing, média és kommunikációs iparág minden fontos szereplője. A két szakmai szervezet 2026. február 18-án az Eiffel Műhelyházban rendezi meg rendhagyó konferenciáját az iparág jövőjének innovatív előre mozdítása céljából. Az Early Bird jegyek mostantól már vásárolhatók a neves külföldi és hazai előadókat felvonultató konferenciára.
A THE SHIFT bejelentette nemzetközi előadói egy részét:
– Ludovic Basset, a European Advertising Standards Alliance (EASA) vezérigazgatója
– Barry Cupples, a Talon Outdoor korábbi globális vezérigazgatója
– Charley Stoney, a European Association of Communications Agencies (EACA) ügyvezető igazgatója
A Magyar Reklámszövetség 50. és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége 30. jubileumán van túl, mindez az iparági újra tervezés, szemléletváltoztató inspiráció lehetősége is. A MAKSZ és az MRSZ közös eseménye szokatlan őszinteséggel és frissességgel mutatja meg a marketingkommunikáció erejét, szerepét, jövőjét. Inspiráló előadások; provokatív, vitát gerjesztő gondolatok jellemzik majd ezt a napot – írja közleményében a két szervezet.
A teljes magyar kommunikációs ipar szerepvállalásával együtt építjük az ágazat jövőjét: Ez a több száz főre tervezett egész napos konferencia egy olyan őszinte, inspiráló, jövőbe tekintő fórum, ahol közösen gondoljuk újra, mit jelent ma a marketing, a kreativitás és a kommunikáció egy folyamatosan változó világban.
THE SHIFT konferencia egy olyan iparági találkozó lesz, ahol távolabbról nézünk rá arra, amit általában csak reklámnak hívunk, pedig igazából kultúra, társadalom, tudomány. A jelen fogyasztóját próbáljunk megérteni, miközben a jövő fogyasztójába invesztálunk. Elmerülünk mindenben, ami a szektort érinti, mindenkit bevonva, akiket a szektor érint. Marketingeseket, médiásokat és kreatívokat, de közben tanárokat, hallgatókat, művészeket, újságírókat is meghallgatva.
Hét szekcióban olyan kérdésekre keressük a válaszokat, mint: Merre tart a fogyasztói magatartás a következő években? Hogyan változik a márkák és emberek kapcsolata? Milyen kreatív és üzleti modellek formálják a jövőt?
- SHIFT IN CONSUMER BEHAVIOUR – A figyelemgazdaság határán – hogyan értjük meg a mai (és jövőbeli) fogyasztókat?
- SHIFT IN IDENTITY – A reklám többé nem csak reklám – a márkaépítés, a kommunikációs szakma kulturális, társadalmi és identitásformáló szerepe.
- SHIFT IN VALUE – A médiakörnyezet átalakulása – Mi a relevancia valódi mérőszáma?
- SHIFT IN TALENT – Kik fogják ezt a szakmát tovább vinni? Hogyan lesz a munkaerőből valódi értékteremtő közösség?
- SHIFT IN TECHNOLOGY – A mesterséges intelligencia nem jövő – jelen. Hogyan változik a kampánytervezés, a tartalomgyártás és az értelmezés?
- SHIFT IN COLLABORATION – A jövő marketingje nem silóban történik. Milyen újfajta együttműködések formálják az iparágat?
- SHIFT IN BUSINESS – Ügynökségi és márkastruktúrák átalakulása – új bevételi modellek, új értékteremtési logika.
Globális vezetők és véleményvezérek lesznek a THE SHIFT headlinerei között:
A programban keynote-ok, kerekasztalok, fireside chatek és viták várhatók — olyan nevekkel, akik valóban alakítják a nemzetközi marketing- és reklámipart, többük még sosem volt látható Magyarországon. Három nemzetközi előadóbejelentésével kezdjük a sort:
Ludovic Basset a European Advertising Standards Alliance (EASA) vezérigazgatója 2025 áprilisa óta. Emellett az International Chamber of Commerce (ICC) marketing- és reklámügyi globális bizottságának alelnöke. Korábban, mielőtt az EASA-hoz csatlakozott, a General Motors (GM) európai uniós ügyekért felelős vezetőjeként dolgozott, ahol a vállalat európai visszatérését támogatta. Mintegy 20 éves brüsszeli tapasztalattal rendelkezik az uniós ügyek területén, dolgozott többek között európai ágazati szövetségeknél és egy közkapcsolati tanácsadó cégnél is. Basset karrierjét az akadémiai szférában kezdte, európai jogi oktatóként, és jogi, nemzetközi kapcsolatok, valamint politikatudományi diplomákkal rendelkezik francia és brit egyetemekről.
Barry Cupples, a Talon Outdoor korábbi globális vezérigazgatója, aki közel két évtizeden át töltött be vezető szerepeket a Dentsu és az Omnicom médiacsoportjainál. Mély iparági tapasztalata és stratégiai gondolkodása révén az egyik legelismertebb vezető a nemzetközi médiapiacon.
Charley Stoney a European Association of Communications Agencies (EACA) ügyvezető igazgatója, aki szenvedéllyel dolgozik az európai ügynökségi ipar fejlődéséért és képviseletéért. Pályafutása során számos vezető pozíciót töltött be ügynökségi és ügyféloldalon is, különös figyelmet fordítva a sokszínűség, a fenntarthatóság és a szakmai utánpótlás kérdéseire.
