A hazai újautó eladásokról valós képet mutató kivonással tisztított magyarországi újautópiacon elsőségét évek óta őrző Toyota az év első két hónapjában a teljes magyarországi újautó regisztráció tekintetében is viszi a prímet.
A Toyota, és prémium márkája, a Lexus a piac legszélesebb öntöltő hibrid elektromos kínálata révén már évek óta diktálja a globális és a magyarországi újautópiac zöldülésének ütemét. És miközben valósággal tarolnak a Toyota és Lexus öntöltő hibridek (a Toyota esetében a magyarországi értékesítések 60%-át, a Lexus esetében pedig közel az eladások 100%-át ezek a modellek jelentik), a japán autógyártó a plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autók terén is teljes pályás letámadásra készül.
A kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon február végéig gazdára találó 2618 új Toyota elképesztő, 15,3%-os piaci részesedést és abszolút első helyet jelent, a Lexus 0,7%-os részesedésével pedig eléri a 16%-ot, azaz ma Magyarországon eladott minden hatodik új autót a japán autógyártó jegyzi. Az év első két hónapjában a kivonásokkal tisztított magyarországi prémium újautó piacon értékesített 123 új autóval egyébiránt a Lexus 4,8%-os prémium piaci részesedéssel őrzi ötödik helyét a márkák rangsorában.
A Toyota elsőségének záloga, hogy a japán autógyártó minden modellje remekel a saját kategóriájában. A továbbra is a nagycsaládosok favoritjának számító Proace City Verso például 54,3%-os, a 2022/2023-es ’Év Pickupja’ Hilux 40,8%-os, a nagyméretű, kizárólag környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető SUV Highlander 36%-os, a 2021-es ’Év Autója’ Yaris 33,9%-os, a közepes méretű SUV RAV4 31%-os, míg a Proace City kisáruszállító 17,4%-os részesedéssel bizonyult kategóriája legkelendőbb autójának az év első két hónapjában. A hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autójának számító Corolla 24,3%-os, a Proace áruszállító 14,3%-os részesedéssel lett szegmense ezüstérmese, míg a Proace Verso személyszállító kisbusz 15,7%-os, a piacra éppen csak megérkező kompakt crossover 13,8%-os, a slágercrossover C-HR pedig 9,4%-os részesedéssel bizonyult szegmense bronzérmesének.