A térségben is dolgozó légitársaság egy MD-11 teherszállító repülőgéppel 70 tonna ivóvizet és 10 tonna élelmiszert és ruhát szállított a karib-tengeri szigetre.
A Lufthansa-csoport egy MD-11 teherszállító repülőgépet indított a frankfurti repülőtérről a Puerto Rico nyugati partvidékén található Aguadillába. Ebben a régióban működik a Lufthansa egyik műszaki bázisa, és a cég közeli településeken élő 400 munkatársa még ma is szenved a pusztító erejű Maria hurrikán következményeitől.
A cég teherszállítójának rakterét összesen 80 tonna ivóvízzel, élelmiszerrel, ruházati és egészségügyi cikkel töltötték meg – mindazzal, amire a helyi lakosságnak sürgősen szüksége van. A Lufthansa-csoport az USA-beli hatóságokkal szorosan együttműködve koordinálja és a támogatja a segélyszállítmány felhasználását. Az akció németországi résztvevői: a Hassia, a Metro-csoport és az LSG Skychefs adományokkal támogatták a kezdeményezést. A Kühne&Nagel, a Georgi és az orgalog a szállításhoz járult hozzá. A projektet a Lufthansa-csoport jótékonysági segélyszervezete, a HelpAlliance készítette elő és valósította meg.
A Lufthansa Technik 2014 februárjában nyitotta meg aguadillai létesítményét (LTPR), amely többek között az Airbus A320 család gépeinek szervizelésével és karbantartásával foglalkozik. A központ eleinte főleg egyesült államokbeli légitársaságoktól kapott megrendeléseket, ami gyors növekedéshez vezetett. Ma az LTPR már jelentős szereplőnek számít a repülőgép-felújítási szolgáltatások piacán. Ez a létesítmény indította el az USA Munkaügyi Minisztériuma számára a repülőgépek szervizeléséről, karbantartásáról, javításáról és felújításáról szóló első oktatási programot Puerto Ricóban. A program aPuerto Ricó-i Egyetem non-profit leányvállalata, a Puerto Ricó-i Repüléstechnikai és Űrkutatási Intézet közreműködésével zajlik.
„Puerto Rico közeli partnere lévén nem csupán a Lufthansa Technik dolgozóinak és családjaiknak nyújtunk támogatást, hanem a környékbeli települések lakóinak is, akik kezdettől fogva együttműködnek velünk, és bíznak bennünk” – nyilatkozta Dr. Johannes Bussmann, a Lufthansa Technik AG (LLC) igazgatóságának elnöke.
A hurrikán óta a helyiek már kaptak segítséget az LTPR ügyfelei közül a Spirit Airlines és jetBlue légitársaságoktól, amelyek ezen a műszaki bázison szervizeltetik repülőgépeiket. Mindkét cég azonnal szállítási kapacitást bocsátott rendelkezésre a segélyszállítmányok számára. „Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani a Spiritnél és a jetBlue-nál dolgozó partnereinknek és barátainknak. Megnyugtató érzés, hogy a nehézségek közepette az ember mindig számíthat a barátaira” – hangsúlyozta Johannes Bussmann.